La UPV obri els seus Centres sense Prevenció
El divendres 5 de juny de 2020, a la vesprada, una vegada finalitzada la jornada laboral, des de Gerència es va remetre correu electrònic donant l'ordre de l'obertura d'Escoles i Facultats per al dimarts 9 de juny, a les 09.00 hores, amb el personal Coordinador, Ajudant i Auxiliar de serveis dels Punts d'Informació, ampliant al dia 11 de juny l'obertura de la resta de serveis de les Escoles i Facultats.
Tot això sense elaborar l'obligatori Pla d'activitat, ni seguir els requeriments del “Protocol intern d'actuació davant l'activació de l'alerta sanitària per Coronavirus SARS-Cov-2”, aprovat pel Comitè de Seguretat i Salut el 19 de maig.
D'una banda tenim treballant sense descans al conjunt del sistema preventiu de la Universitat (Vicerectorat, Direccions d'Àrea, Serveis de Manteniment, Infraestructures i Medi ambient, SIPSL, Delegades i delegats de prevenció), que s'esforcen tots els dies revisant i adequant els Plans d'activitat, de totes les unitats de la Universitat que els presenten, perquè el personal de la comunitat universitària es puga incorporar al treball presencial amb les millors condicions i mesures de seguretat.
I d'un altre costat hem d'Escoles i Facultats inicien les seues activitats, sense Pla d'activitat, sense prevenció, sense control, sense preparar els espais de treball, sense informar i formar al seu personal sobre com ha d'actuar en aquesta nova situació, què poden fer i què no han de fer, fiant-lo tot al bon fer del personal dels Punts d'informació dels Centres i sense l'obligatòria informació prèvia al personal delegat de prevenció.
L'ordre de Gerència diu estar d'acord amb el “Protocol intern d'actuació davant l'activació de l'alerta sanitària per Coronavirus SARS-Cov-2”, aprovat pel Comitè de Seguretat i Salut, no obstant això no és així, perquè en el protocol s'estableix l'obligació de realitzar els Plans d'activitat específics de cada unitat, previs a l'inici de les activitats presencials, per a garantir la protecció i prevenció del personal que integra la comunitat universitària.
Existeix una greu descoordinació entre el sistema preventiu de la Universitat, que està treballant amb summa diligència, cuidant cada aspecte de la reincorporació presencial i segura al treball i l'ordre d'obertura de Centres, que es troba al marge de la normativa i regles que la pròpia Universitat s'ha donat a si mateixa.
Considerem que en l'actual situació d'alerta i prevenció de cara a la pandèmia de Coronavirus, hem de ser molt més acurats i humans amb el personal de la comunitat universitària, per la qual cosa fins que no s'aproven els Plans d'activitat d'Escoles i Facultats, amb unes Instruccions clares sobre com desenvolupar el treball en els Punts d'Informació, que garantisca la seguretat i salut d'aquest personal, no s'ha d'incorporar, ni exposar-se a possibles contagis per la urgència i improvisació de les ordres transmeses des de Gerència.
La UPV abre sus Centros sin Prevención
El viernes 5 de junio de 2020, por la tarde, una vez finalizada la jornada laboral, desde Gerencia se remitió correo electrónico dando la orden de la apertura de Escuelas y Facultades para el martes 9 de junio, a las 09:00 horas, con el personal Coordinador, Ayudante y Auxiliar de servicios de los Puntos de Información, ampliando al día 11 de junio la apertura del resto de servicios de las Escuelas y Facultades.
Todo ello sin elaborar el obligatorio Plan de actividad, ni seguir los requerimientos del “Protocolo interno de actuación ante la activación de la alerta sanitaria por Coronavirus SARS-Cov-2”, aprobado por el Comité de Seguridad y Salud el 19 de mayo.
Por un lado tenemos trabajando sin descanso al conjunto del sistema preventivo de la Universitat (Vicerrectorado, Direcciones de Área, Servicios de Mantenimiento, Infraestructuras y Medio ambiente, SIPSL, Delegadas y delegados de prevención), que se esfuerzan todos los días revisando y adecuando los Planes de actividad, de todas las unidades de la Universitat que los presentan, para que el personal de la comunidad universitaria se pueda incorporar al trabajo presencial con las mejores condiciones y medidas de seguridad.
Y de otro lado tenemos que Escuelas y Facultades inician sus actividades, sin Plan de actividad, sin prevención, sin control, sin preparar los espacios de trabajo, sin informar y formar a su personal sobre cómo debe actuar en esta nueva situación, qué pueden hacer y qué no deben hacer, fiándolo todo al buen hacer del personal de los Puntos de información de los Centros y sin la obligatoria información previa al personal delegado de prevención.
La orden de Gerencia dice estar de acuerdo con el “Protocolo interno de actuación ante la activación de la alerta sanitaria por Coronavirus SARS-Cov-2”, aprobado por el Comité de Seguridad y Salud, sin embargo no es así, pues en el protocolo se establece la obligación de realizar los Planes de actividad específicos de cada unidad, previos al inicio de las actividades presenciales, para garantizar la protección y prevención del personal que integra la comunidad universitaria.
Existe una grave descoordinación entre el sistema preventivo de la Universitat, que está trabajando con suma diligencia, cuidando cada aspecto de la reincorporación presencial y segura al trabajo y la orden de apertura de Centros, que se encuentra al margen de la normativa y reglas que la propia Universitat se ha dado a si misma.
Consideramos que en la actual situación de alerta y prevención de cara a la pandemia de Coronavirus, debemos ser mucho más cuidadosos y humanos con el personal de la comunidad universitaria, por lo que hasta que no se aprueben los Planes de actividad de Escuelas y Facultades, con unas Instrucciones claras sobre cómo desarrollar el trabajo en los Puntos de Información, que garantice la seguridad y salud de este personal, no se debe incorporar, ni exponerse a posibles contagios por la premura e improvisación de las órdenes transmitidas desde Gerencia.
.
Aquest virus el parem amb UNITAT
Aquest virus el parem amb SOLIDARITAT
Aquest virus el parem amb INFORMACIÓ
Aquest virus el parem amb PREVENCIÓ
.
Serveis per a l'afiliació de CCOO
Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029
José Segovia 77040
Consuelo Vallés 77043
Ildefonso Pelayo 77043
Julia Benet 77040
Juanjo Escobar (Gandía) 43003
Pepe Mantas (Alcoi) 28428
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO :
https://www.ccoo.es/sol_afi_web_breve/index.php
https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php
.
Ens ha arribat a CCOO l'esborrany de la Instrucció de Gerència per a la incorporació progressiva del personal assignat a centres i departaments. Fase preparatòria de la nova normalitat, que ve a desenvolupar els Criteris generals del Pla d'incorporació progressiva del personal de la Universitat Politècnica de València d'acord amb les fases del “Pla per a la transició cap a una nova normalitat”, aprovat en la passada Mesa General de negociació extraordinària el 26 i 27-05-2020.
Esborrany de la Instrucció de Gerència
Criteris generals del Pla d'incorporació progressiva del personal
L'esborrany s'ha remès als centres i departaments perquè facen les al·legacions que consideren.
CCOO ha presentat escrit a la Gerència, reivindicant el dret a poder presentar les al·legacions a l'esborrany, ja que la instrucció ve a regular la incorporació progressiva i gradual del personal treballador que és representat per les diferents organitzacions sindicals de la UPV.
Sol·licitud de CCOO per a Mesa PAS-PI
Feta una primera revisió de la instrucció ens ha cridat l'atenció, que més que mai és d'essencial necessitat que el personal de les Unitats d'Informació, Coordinadors, ajudants i auxiliars de serveis, hagen d'incorporar-se al seu lloc de treball per a realitzar com a funcions principals: el control d'accessos, done suport sol·licitud i lliurament del material d'equips de protecció individual-EPI, suport a la unitat d'infraestructura i manteniment, distribució de correu i atenció i informació.
Ací es veu clarament que aquest personal no solament s'ocupa d'obrir i tancar portes, com ens indicava l'administració quan intentava justificar perquè no cobrien les vacants de les Unitats d'Informació, al que CCOO s'oposava rotundament.
Ens consta que, malgrat la falta de valoració i suport de l'administració al personal de les Unitats d'Informació, aquestes treballadores i treballadors compliran amb totes les seues obligacions.
CCOO valora la labor que exerceixen i per això exigim a la Universitat, que es cobrisquen les places vacants d'aquestes Unitats per personal funcionari interí sense limitació de temps, perquè puguen dur a terme degudament les seues tasques.
Nos ha llegado a CCOO el borrador de la Instrucción de Gerencia para la incorporación progresiva del personal asignado a centros y departamentos. Fase preparatoria de la nueva normalidad, que viene a desarrollar los Criterios generales del Plan de incorporación progresiva del personal de la Universitat Politècnica de València de acuerdo con las fases del “Plan para la transición hacia una nueva normalidad”, aprobado en la pasada Mesa General de negociación extraordinaria el 26 y 27-05-2020.
Borrador de la Instrucción de Gerencia
Criterios generales del Plan de incorporación progresiva del personal
El borrador se ha remitido a los centros y departamentos para que hagan las alegaciones que consideren.
CCOO ha presentado escrito a la Gerencia, reivindicando el derecho a poder presentar las alegaciones al borrador, ya que la instrucción viene a regular la incorporación progresiva y gradual del personal trabajador que es representado por las distintas organizaciones sindicales de la UPV.
Solicitud de CCOO para Mesa PAS-PI
Hecha una primera revisión de la instrucción nos ha llamado la atención, que más que nunca es de esencial necesidad que el personal de las Unidades de Información, Coordinadores, ayudantes y auxiliares de servicios, tengan que incorporarse a su puesto de trabajo para realizar como funciones principales: el control de accesos, apoyo solicitud y entrega del material de equipos de protección individual-EPI, apoyo a la unidad de infraestructura y mantenimiento, distribución de correo y atención e información.
Aquí se ve claramente que este personal no sólo se ocupa de abrir y cerrar puertas, como nos indicaba la administración cuando intentaba justificar porque no cubrían las vacantes de las Unidades de Información, a lo que CCOO se oponía rotundamente.
Nos consta que, pese a la falta de valoración y apoyo de la administración al personal de las Unidades de Información, estas trabajadoras y trabajadores van a cumplir con todas sus obligaciones.
CCOO valora la labor que desempeñan y por eso exigimos a la Universitat, que se cubran las plazas vacantes de estas Unidades por personal funcionario interino sin limitación de tiempo, para que puedan llevar a cabo debidamente sus tareas.
Ho parem si et mentalitzes que això no serà fàcil
.
Serveis per a l'afiliació de CCOO
Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029
José Segovia 77040
Consuelo Vallés 77043
Ildefonso Pelayo 77043
Julia Benet 77040
Juanjo Escobar (Gandía) 43003
Pepe Mantas (Alcoi) 28428
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO :
https://www.ccoo.es/sol_afi_web_breve/index.php
https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php
.
Procediment per a la renovació del professorat associat en la UPV
Ens ha arribat a CCOO el descontentament generalitzat entre el professorat associat quant a com s'està duent a terme per part d'alguns departaments, la no renovació dels contractes per al pròxim curs 2020-2021. I per això cal assenyalar:
- Que en la Mesa de negociació del PDI celebrada el passat 09-05-2020 es va acordar el “Procediment per a la Renovació del Professorat Associat en la UPV” i, que el passat 28-05-2020 va ser aprovat pel Consell de Govern. Si bé, cal aclarir que la Disposició final del procediment estableix la seua entrada en vigor l'endemà de la seua publicació en el BOUPV, acte que encara no s'ha produït. Per tant, el procediment no es troba actualment en vigor.
Disposició final.
El present Procediment per a la renovació del professorat associat a la Universitat Politècnica de València entrarà en vigor l'endemà al de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Universitat Politècnica de València (BOUPV).
Quant al procediment aprovat, CCOO creu que l'acord era necessari i com en altres acords negociats amb l'administració, hi ha aspectes que no ens satisfan, però considerem important fer aqueix pas cap avant, a fi de disposar d'uns criteris únics que garantisquen l'equitat dins de la UPV.
Disposició derogatòria.
Queden derogades totes aquelles disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que s'estableix en aquest Procediment.
Pots descarregar els documents aprovats en aquests enllaços:
Certificat del Secretari General sobre l'acord d'aprovació del procediment
Procediment per a la renovació del professorat associat
Des de CCOO som conscients de la situació desfavorable que està travessant el professorat associat de la UPV i, acollint-nos al procediment aprovat, pendent de la seua publicació, volem destacar alguns aspectes importants addicionals en suport al personal afectat, sobre la valoració que realitzen els departaments per a la renovació dels contractes del professorat associat.
Finalment, recordar al Servei de Recursos Humans que segons l'article 3.6 del procediment, ha de comunicar al Comitè d'Empresa la no renovació dels contractes.
Procedimiento para la renovación del profesorado asociado en la UPV
Nos ha llegado a CCOO el descontento generalizado entre el profesorado asociado en cuanto a cómo se está llevando a cabo por parte de algunos departamentos, la no renovación de los contratos para el próximo curso 2020-2021. Y por ello es preciso señalar:
- Que en la Mesa de negociación del PDI celebrada el pasado 09-05-2020 se acordó el “Procedimiento para la Renovación del Profesorado Asociado en la UPV” y, que el pasado 28-05-2020 fue aprobado por el Consejo de Gobierno. Si bien, hay que aclarar que la Disposición final del procedimiento establece su entrada en vigor al día siguiente de su publicación en el BOUPV, acto que todavía no se ha producido. Por tanto, el procedimiento no se encuentra actualmente en vigor.
Disposición final.
El presente Procedimiento para la renovación del profesorado asociado en la Universitat Politècnica de València entrará en vigor al día siguiente al de su publicación en el Butlletí Oficial de la Universitat Politècnica de València (BOUPV).
En cuanto al procedimiento aprobado, CCOO cree que el acuerdo era necesario y como en otros acuerdos negociados con la administración, hay aspectos que no nos satisfacen, pero consideramos importante dar ese paso hacia delante, en aras de disponer de unos criterios únicos que garanticen la equidad dentro de la UPV.
Disposición derogatoria.
Quedan derogadas todas aquellas disposiciones de igual o inferior rango que se opongan a lo establecido en este Procedimiento.
Puedes descargar los documentos aprobados en estos enlaces:
Certificado del Secretario General sobre el acuerdo de aprobación del procedimiento
Procedimiento para la renovación del profesorado asociado
Desde CCOO somos conscientes de la situación desfavorable que está atravesando el profesorado asociado de la UPV y, acogiéndonos al procedimiento aprobado, pendiente de su publicación, queremos destacar algunos aspectos importantes adicionales en apoyo al personal afectado, sobre la valoración que realicen los departamentos para la renovación de los contratos del profesorado asociado.
Por último, recordar al Servicio de Recursos Humanos que según el artículo 3.6 del procedimiento, debe comunicar al Comité de Empresa la no renovación de los contratos.
Ho parem quan confies que eixirem d'això
.
Guies. Reincorporació presencial al treball
Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029
José Segovia 77040
Consuelo Vallés 77043
Ildefonso Pelayo 77043
Julia Benet 77040
Juanjo Escobar (Gandía) 43003
Pepe Mantas (Alcoi) 28428
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO : https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php
.
Lun | Mar | Mié | Jue | Vie | Sáb | Dom |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
| |
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
utilizamos cookies propias y de terceros por motivos de seguridad, mejorar la experiencia del usuario y conocer sus hábitos de navegación. Si continuas navegando, entendemos que admites nuestra política de cookies.