ESTUDIAR O TREBALLAR EN LA POLITÈCNICA: UNA CARRERA D'OBSTACLES

 

Treballar o estudiar en una Universitat Pública s’ha convertit, avui més que mai, en una carrera d’obstacles.


El 25 de setembre, s’ha celebrat l’obertura del curs universitari en la Universitat Politècnica de València, i aqueixa obertura ha estat presidida per Felipe de Borbón, per Pedro Duque, Ministre de Ciència Innovació i Universitats, i per Ximo Puig, President de la Generalitat Valenciana.


Avui era el dia per a exigir. En un país castigat per la crisi que ha expulsat de les aules universitàries a les filles i fills de la classe treballadora, que ha empobrit a les seues treballadores i treballadors públics, que ha condemnat a l’absoluta precarietat a una bona part del seu professorat i a la pràctica totalitat del seu personal investigador, el govern de l’estat, el govern de la comunitat autònoma i la màxima autoritat del país, haurien d’haver pogut conèixer les nostres reivindicacions de primera mà i escoltar a la comunitat universitària.


Però no ha sigut així. La “rellevància” de les persones que han acudit a aquest acte ha comportat un desplegament policial inusitat, amb tanques propietat de l’Ajuntament de València, que ens ha impedit als sindicats d’estudiants, als sindicats de treballadores i treballadors, a les plataformes en defensa del professorat associat i del personal de recerca, acostar-nos a l’edifici del rectorat de la nostra Universitat per a fer les nostres reclamacions.
Lamentablement, el rectorat de la Universitat Politècnica “es preocupa” molt de qui ve a visitar-nos, però ignora absolutament als qui treballem o estudiem en ella.
CCOO va a seguir reivindicant la millora dels drets de tots els col·lectius de la Comunitat Universitària.


Volem que s’avance en les negociacions del conveni col·lectiu, perquè siga just i digne. Demanem a l’Equip Rectoral i a la Conselleria que es deixen de ambages i que s’esforcen per a introduir les millores proposades pels sindicats.


Volem una solució per al personal docent associat que no es base en “no renovacions” ni en precarietat laboral.


Volem condicions dignes per al personal pre- i post-doctoral: retribució justa, reconeixement del treball i estabilitat laboral.


Volem un tracte igual per a personal fix i personal temporal o interí.


Volem més beques, de major quantia i una rebaixa de les taxes universitàries.


PER UNA UNIVERSITAT PÚBLICA DE QUALITAT I D’ACCÉS UNIVERSAL.

 

     huelga4a

Trabajar o estudiar en una Universidad Pública se ha convertido, hoy más que nunca, en una carrera de obstáculos.


El 25 de septiembre, se ha celebrado la apertura del curso universitario en la Universitat Politècnica de València, y esa apertura ha estado presidida por Felipe de Borbón, por Pedro Duque, Ministro de Ciencia Innovación y Universidades, y por Ximo Puig, President de la Generalitat Valenciana.


Hoy era el día para exigir. En un país castigado por la crisis que ha expulsado de las aulas universitarias a las hijas e hijos de la clase trabajadora, que ha empobrecido a sus trabajadoras y trabajadores públicos, que ha condenado a la absoluta precariedad a una buena parte de su profesorado y a la práctica totalidad de su personal investigador, el gobierno del estado, el gobierno de la comunidad autónoma y la máxima autoridad del país, deberían haber podido conocer nuestras reivindicaciones de primera mano y escuchar a la comunidad universitaria.


Pero no ha sido así. La “relevancia” de las personas que han acudido a este acto ha conllevado un despliegue policial inusitado, con vallas propiedad del Ayuntamiento de València, que nos ha impedido a los sindicatos de estudiantes, a los sindicatos de trabajadoras y trabajadores, a las plataformas en defensa del profesorado asociado y del personal de investigación, acercarnos al edificio del rectorado de nuestra Universitat para hacer nuestras reclamaciones.
Lamentablemente, el rectorado de la Universitat Politècnica “cuida” mucho a quien viene a visitarnos, pero ignora absolutamente a quienes trabajamos o estudiamos en ella.


CCOO va a seguir reivindicando la mejora de los derechos de todos los colectivos de la Comunidad Universitaria.


Queremos que se avance en las negociaciones del convenio colectivo, para que sea justo y digno. Pedimos al Equipo Rectoral y a la Conselleria que se dejen de ambages y que se esfuercen para introducir las mejoras propuestas por los sindicatos.
Queremos una solución para el personal docente asociado que no se base en “no renovaciones” ni en precariedad laboral.


Queremos condiciones dignas para el personal pre- y post-doctoral: retribución justa, reconocimiento del trabajo y estabilidad laboral.


Queremos un trato igual para personal fijo y personal temporal o interino.
Queremos más becas, de mayor cuantía y una rebaja de las tasas universitarias.


POR UNA UNIVERSITAT PÚBLICA DE CALIDAD Y DE ACCESO UNIVERSAL.

 

 

 

És el moment!
de recuperar els drets arrabassats

 

Som treballadors Som treballadores
Som universitat

 

 

http://www.ccoo.upv.es/images/logoccoo.png

   Edifici 6-E (Gabinet Mèdic)
Telèfons:   963 877 040 - 963 877 043
María Jesús Salvador    79029
Alonso Pérez            79029
Julia Sánchez           77043
José Segovia            77040
Consuelo Vallés         77043
Ildefonso Pelayo        77043
Juanjo Escobar (Gandía) 43003

email:      Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web:        http://www.ccoo.upv.es

Twitter:    https://twitter.com/ccooupv
Facebook:   https://www.facebook.com/ccooupv/


Afilia't a CCOO PV: https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php

.

 

Agenda

Lun Mar Mié Jue Vie Sáb Dom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

utilizamos cookies propias y de terceros por motivos de seguridad, mejorar la experiencia del usuario y conocer sus hábitos de navegación. Si continuas navegando, entendemos que admites nuestra política de cookies.