CCOO ha presentat la ILP que portarà al Congrés la proposta d'una "renda mínima" per a les persones que no disposen de recursos.
Comença la recollida de signatures en les empreses, en les seus del sindicat i en punts estratègics com a hospitals, ajuntaments, mercats o universitats.

Amb aquesta Iniciativa Legislativa Popular (ILP) es pretén que el Congrés legisle una "renda mínima" de 426 euros per a més de dos milions de persones.

Prestació d'ingressos mínims

L'objectiu és el d'establir un nou àmbit de protecció que venja a cobrir les llacunes de desatenció que actualment presenta el sistema de protecció social tradicional. Es concep com un dret subjectiu, orientat a protegir a els qui es troben en edat laboral i, volent treballar, manquen d'ocupació i d'ingressos suficients per a garantir una vida digna.

Es percebria de forma indefinida, sempre que la persona beneficiària complisca els requisits d'accés i mantinga la seua situació de manca d'ingressos, és a dir, inferiors al 75% del Salari Mínim Interprofessional. La quantia que es rebria seria l'equivalent al 80% del IPREM vigent a cada moment, que en 2015 seria de 426 euros al mes. Podria veure's incrementada si l'Estat estableix els oportuns complements en cas de tenir fills i filles menors o familiars a càrrec.

Persones beneficiàries

La prestació que demanda CCOO és un dret subjectiu que dotaria d'una renda de 426 euros mensuals a persones de 16 a 64 anys demandants d'ocupació sense ingressos o inferiors en còmput anual al 75% del SMI, 5.800 € per persona a l'any, i que es percebria mentre es mantinguen les condicions que donen dret a la prestació.

CCOO calcula que a el País Valencià podria aconseguir aquesta ajuda a unes 241.939 persones, a més de 2 milions en tota Espanya. La finançament seria a càrrec exclusiu de l'Estat central i haurà de ser assumida íntegrament amb imposició general. Des de CCOO ja vam fer una proposta de reforma fiscal per a aconseguir aqueix finançament sense haver de recórrer a altres fórmules alternatives de deute pública o de retallada d'altres partides.

El seu cost, calculat en 11.000 milions d'euros, seria assumible, ja que equival a l'1,1% del PIB. “És una mesura necessària para escurçar la bretxa social i ajudar a aconseguir una societat més justa”.

Disposem de les fulles oficials per a la recollida de signatures en el despatx de CCOO UPV (a dalt del Gabinet mèdic).
T'esperem, la teua signatura és necessària.

#############################

CCOO ha presentado la ILP que llevará al Congreso la propuesta de una "renta mínima" para las personas que no disponen de recursos.
Comienza la recogida de firmas en las empresas, en las sedes del sindicato y en puntos estratégicos como hospitales, ayuntamientos, mercados o universidades.

Con ésta Iniciativa Legislativa Popular (ILP) se pretende que el Congreso legisle una "renta mínima" de 426 euros para más de dos millones de personas.

Prestación de ingresos mínimos

El objetivo es el de establecer un nuevo ámbito de protección que venga a cubrir las lagunas de desatención que actualmente presenta el sistema de protección social tradicional. Se concibe como un derecho subjetivo, orientado a proteger a quienes se encuentran en edad laboral y, queriendo trabajar, carecen de empleo y de ingresos suficientes para garantizar una vida digna.

Se percibiría de forma indefinida, siempre que la persona beneficiaria cumpla los requisitos de acceso y mantenga su situación de carencia de ingresos, es decir, inferiores al 75% del Salario Mínimo Interprofesional. La cuantía que se recibiría sería la equivalente al 80% del IPREM vigente en cada momento, que en 2015 sería de 426 euros al mes. Podría verse incrementada si el Estado establece los oportunos complementos en caso de tener hijos e hijas menores o familiares a cargo.

Personas beneficiarias

La prestación que demanda CCOO es un derecho subjetivo que dotaría de una renta de 426 euros mensuales a personas de 16 a 64 años demandantes de empleo sin ingresos o inferiores en cómputo anual al 75% del SMI, 5.800 € por persona al año, y que se percibiría mientras se mantengan las condiciones que dan derecho a la prestación.

CCOO calcula que en el País Valenciano podría alcanzar esta ayuda a unas 241.939 personas, a más de 2 millones en toda España. La financiación correría a cargo exclusivo del Estado central y deberá ser asumida íntegramente con imposición general. Desde CCOO ya hicimos una propuesta de reforma fiscal para conseguir esa financiación sin tener que recurrir a otras fórmulas alternativas de deuda pública o de recorte de otras partidas.

Su coste, calculado en 11.000 millones de euros, sería asumible, puesto que equivale al 1,1% del PIB. “Es una medida necesaria para acortar la brecha social y ayudar a conseguir una sociedad más justa”.

Disponemos de las hojas oficiales para la recogida de firmas en el despacho de CCOO UPV (arriba del Gabinete médico).
Te esperamos, tu firma es necesaria.

CCOO y UGT comienzan a recoger firmas para una ILP que legisle una renta mínima

ILP Renta Básica. ES DE LEY

242.000 personas en el País Valenciano podrían beneficiarse de la Prestación de Ingresos Mínimos

CCOO y UGT piden la creación de una Renta Mínima Garantizada