CCOO juntament amb centenars d'organitzacions socials criden a una Acció Mundial pel Clima el pròxim 24 d’abril a les 22h

En el context de l'emergència sanitària actual i la posterior eixida econòmica, centenars d'organitzacions socials sota el paraigua de Fridays For Future, 2020 Rebel·lió pel Clima i Aliança pel Clima, a la qual CCOO pertany des de la seua fundació, convoquen la ciutadania a una acció global el divendres dia 24 d'abril. L'objectiu compartit és reivindicar una “desescalada” que pose en el centre el medi ambient i les persones i tinga en compte criteris de justícia social i climàtica.

La crisi mundial provocada per la COVID-19 també justifica aquesta acció i si més no, l'enforteix més. La pèrdua de biodiversitat, la desigualtat social, la manca de seguretat absoluta, la manca de mitjans de prevenció i la presa de decisions contràries a la ciència tenen efectes en la vida humana i en l'entorn que ens envolta.

La crisi climàtica continua sent una realitat i, malgrat estar formalment declarada des de moltes institucions, segueix sense ser reconeguda com a tal per alguns dirigents, que opten per desoir les indicacions científiques a través d'una inacció culpable.

Aquesta defensa de la supervivència ha de portar als governs a assumir l'estat d'emergència climàtica i, per tant, prendre mesures ambicioses i dràstiques. Actuar amb contundència avui davant de l'emergència climàtica evitarà els pitjors impactes ambientals i socials en el futur.

Per això, les organitzacions proposen eixir de l'immobilisme actual i transformar l'activitat econòmica d'una manera climàticament i socialment justa. En el Manifest, apunten les actuacions que s'haurien de dur a terme tenint en compte dos principis bàsics:

• Des del punt de vista climàtic, enfrontar una reducció dràstica de les emissions netes de gasos d'efecte d'hivernacle, en línia amb les indicacions científiques i aconseguir la neutralitat tan aviat com es puga• Des del punt de vista social, consideració absolutament prioritària de les persones i dels col·lectius vulnerables, i garantir per a ells unes condicions de vida dignes.

• Des del punt de vista laboral: avançar a incorporar el medi ambient com a factor estratègic per a disminuir l'impacte ambiental de les activitats productives i incorporar mesures polítiques de transició justa per a aquells sectors i territoris vulnerables perquè la transició ecològica no deixe ningú enrere.

Acció en xarxes 24A:

Divendres 24, durant tot el dia, interaccions amb l'etiqueta comuna de la campanya #VolvamosConJusticiaClimática amb missatges a polítics, institucions, etc.

A la nit a les 22h, MANIFESTACIÓ DE LLUMS I OMBRES, el recorregut serà de casa a casa, de balcó a balcó utilitzant mòbils, càmeres o llanternes.

CCOO junto con cientos de organizaciones sociales llaman a una Acción Mundial por el Clima el próximo 24 de abril a las 22h

En el contexto de la emergencia sanitaria actual y la posterior salida económica, cientos de organizaciones sociales bajo el paraguas de Fridays For Future, 2020 Rebelión por el Clima y Alianza por el Clima, a la que CCOO pertenece desde su fundación, convocan a la ciudadanía a una acción global el viernes día 24 de abril. El objetivo compartido es reivindicar una "desescalada" que ponga en el centro el medio ambiente y las personas y tenga en cuenta criterios de justicia social y climática.

La crisis mundial provocada por la Covidien-19 también justifica esta acción y por lo menos, la fortalece más. La pérdida de biodiversidad, la desigualdad social, la falta de seguridad absoluta, la falta de medios de prevención y la toma de decisiones contrarias a la ciencia tienen efectos en la vida humana y en el entorno que nos rodea.

La crisis climática sigue siendo una realidad y, a pesar de estar formalmente declarada desde muchas instituciones, sigue sin ser reconocida como tal por algunos dirigentes, que optan por desoír las indicaciones científicas a través de una inacción culpable.

Esta defensa de la supervivencia debe llevar a los gobiernos a asumir el estado de emergencia climática y, por tanto, tomar medidas ambiciosas y drásticas. Actuar con contundencia hoy ante la emergencia climática y evitar los peores impactos ambientales y sociales en el futuro.

Por ello, las organizaciones proponen salir del inmovilismo actual y transformar la actividad económica de un modo climáticamente y socialmente justa. En el Manifiesto, apuntan las actuaciones que se deberían llevar a cabo teniendo en cuenta dos principios básicos:

• Desde el punto de vista climático, enfrentar una reducción drástica de las emisiones netas de gases de efecto invernadero, en línea con las indicaciones científicas y conseguir la neutralidad tan pronto como se pueda. • Desde el punto de vista social, consideración absolutamente prioritaria de las personas y de los colectivos vulnerables, y garantizar para ellos unas condiciones de vida dignas.

• Desde el punto de vista laboral: avanzar a incorporar el medio ambiente como factor estratégico para disminuir el impacto ambiental de las actividades productivas e incorporar medidas políticas de transición justa para aquellos sectores y territorios vulnerables para la transición ecológica no deje nadie atrás.

Acción en redes 24A:

Viernes 24, durante todo el día, interacciones con la etiqueta común de la campaña #VolvamosConJusticiaClimática con mensajes a políticos, instituciones, etc.

Por la noche a las 22h, MANIFESTACIÓN DE LUCES Y SOMBRAS, el recorrido será de casa en casa, de balcón a balcón utilizando móviles, cámaras o linternas.

Ho parem quan confies que eixirem d'això

Oferta de cursos en línea para el PAS laboral, PAS funcionario de universidad, docentes, opositores, interinos y personas desempleadas

Julia Benet                77040
Pepe Mantas  (Alcoi)    28428