Comunicat conjunt

CCOO PV        UGT PV        STEPV-IV          CSIF        SEP CV

LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ NO RESPECTA EL DRET A LA NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA

La Conselleria d’Educació, representada pel Secretari Autonòmic d’Educació i Investigació, Miguel Soler, i la Directora General d’Universitats, Josefina Bueno, ninguneja els Sindicats i no respecta la negociació col·lectiva.

Els Sindicats amb representació a la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques Valencianes manifestem el nostre rebuig més absolut a les formes amb què la Conselleria d’Educació ha portat endavant el procés de modificació del Decret valencià de professorat universitari, mitjançant la Llei d’Acompanyament dels Pressupostos de la Generalitat, per a reconéixer al PDI laboral la percepció de quinquennis i sexennis. Durant aquest procés, la Conselleria ha vulnerat els principis més elementals del que significa la negociació col·lectiva.

Després d’una reunió el dia 10 d’octubre, en la que ja es va intentar substituir la negociació per la simple acceptació de la proposta de la Conselleria, pretensió que va ser rebutjada tant pels Sindicats com per les pròpies Universitats, la continuació del suposat procés de negociació ha deixat totalment de banda la participació sindical:

-    Encara que es va arribar al compromís de crear una Comissió Tècnica entre Sindicats, Universitats i Conselleria per a elaborar les esmenes acordades, la Conselleria només ha demanat propostes i ha fet consultes a les Universitats.

-    La Conselleria ni tan sols ha contestat els dos escrits enviats pels Sindicats amb la proposta de membres per a la Comissió. Tampoc ha informat els Sindicats de la tramitació de les esmenes ni de les gestions que estava realitzant per a elaborar-les, mentre sí mantenia contacte amb les Universitats que fins i tot havien enviat una proposta de la que no se'ns ha informat.

-    La Conselleria ha intentat acordar exclusivament amb les Universitats el contingut definitiu de la modificació del Decret de Professorat i només ens ha tramés un text que prèviament considera pactat amb elles (encara que ens consta que no totes hi estan d’acord), el dia 15 de novembre.

-    En aquest escrit, se’ns demana que “s’hi formulen al·legacions, abans del pròxim 16 de novembre”, és adir, el mateix dia 15 en què s’ha rebut l’escrit. Tota una mostra de la manca de voluntat real de negociació amb la part sindical.

-    La proposta final que fa la Conselleria exclou als Ajudants Doctors del dret a la percepció de sexennis i rebaixa el valor dels quinquennis a percebre per aquest col·lectiu respecte del que ja estan percebent a la Universitat de València, empitjorant la seua situació actual. Ambdós aspectes són totalment innacceptables per als Sindicats.

Davant d’aquesta situació les organitzacions sindicals denunciem aquesta actitud de la Conselleria d’Educació de no respectar el dret a la negociació col·lectiva legalment reconegut, la qual cosa resulta particularment preocupant quan està començant a negociar-se el Conveni Col·lectiu per al Personal Laboral de les Universitats.

Exigim, per tant,  a la Conselleria d’Educació que convoque urgentment la Comissió Tècnica o, si s’escau, la Comissió Negociadora per tal de fer possible una modificació negociada del Decret de Professorat.

CCOO PV        UGT PV        STEPV-IV          CSIF        SEP CV