Funció Pública menysprea el diàleg social

CCOO exigeix un increment de les plantilles i un nou Acord per a les empleades i els empleats públics.

CCOO ha reclamat l'inici immediat de les negociacions per a un III Acord

En la Mesa General de les Administracions Públiques, celebrada en la vesprada del dilluns 26 d'octubre, el secretari d'Estat de Política Territorial i Funció Pública diu estar compromès amb el diàleg social i, tot seguit, anuncia les mesures preses de manera unilateral sense cap negociació: la pujada salarial del 0,9% i la mateixa taxa de reposició existent en els PGE 2018 per a les administracions complidores amb la regla de despesa: 100%, 110% per a Sanitat, Educació, altres serveis prioritaris i determinats llocs de les corporacions locals, i 115% per a Forces i Cossos de Seguretat.

El sindicat ha denunciat la falta total d'interlocució i la imposició de les qüestions relatives als sectors públics en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de 2021, fent de la Mesa General un simple tràmit previ a l'aprovació pel Consell de Ministres.

Igualment, denúncia l'incompliment, per part de totes les administracions, AGE, CC.AA. i FEMP, de l'I i II acord per a la millora de l'ocupació pública i les condicions de treball. Per això, CCOO ha demandat que es complisquen íntegrament els compromisos i ha reclamat l'inici immediat de les negociacions per a un III Acord.

En aquest sentit han d'incloure's en els PGE 2021 la recuperació de l'ocupació pública, l'eliminació de la taxa de reposició, els increments de les plantilles (entre un 20% i un 33% dels serveis prioritaris i essencials) i els increments retributius d'almenys un 8% en tres anys. A més, s'ha d'acabar amb la xacra que suposa la temporalitat en l'àmbit de les administracions públiques.

CCOO ha recordat que s'ha dirigit de manera constant, des de l'inici de la legislatura, al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública posant de manifest la situació dels acords, reclamant la negociació d'un nou acord de legislatura i fent arribar les propostes del sindicat sobre aquest tema. Aquestes giren entorn de 3 eixos:

• Compromís en la millora i defensa dels serveis públics com a garantia per als drets de la ciutadania. És indiscutible el seu paper protagonista en la reconstrucció del país.
  • Recuperació dels drets arrabassats a les empleades i empleats públics, i millora de les seues condicions laborals.
  • Augment de la despesa pública en els serveis essencials per a la ciutadania, que permeta inversions en matèria de logística i infraestructura, cohesió social i territorial, i una major aposta per la inversió en I+D+i, digitalització, formació i qualificació.

A més, el sindicat considera necessari tractar de forma prioritària les següents matèries:

- Ocupació, estabilització i consolidació, per a aconseguir la reducció de la temporalitat definitivament per davall del 8%. Són necessàries modificacions en el EBEP i en Estatut Marco per a causalitzar la contractació, establir un règim sancionador a les administracions públiques que incomplisquen, i implantar mesures que repercutisquen de forma immediata per a eliminar la precarietat laboral. És inacceptable que, ja abans de l'inici de la pandèmia, el percentatge de temporalitat seguira per damunt del 24% i que, de les 380.288 places publicades des de 2017, un 66,81% estiguen sense convocar sumat a un 17,39% ja convocades sense executar, al que caldria afegir les places que ni tan sols s'han negociat o publicat.

- Jornada laboral, fent real i efectiva la jornada de 35 hores per a tots els sectors.

- Classificació professional i culminació de la disposició transitòria tercera del EBEP.

- Carrera professional.

- Classes passives, per a la millora de les bases de cotització a partir del grup A2.

- Plans d'igualtat i protocols d'assetjament.

- Processos de digitalització en les administracions públiques.

- Formació.

- Salut laboral i prevenció de riscos laborals.

- Desenvolupament del EBEP.  Llei AGE  i  lleis CC.AA.

Malgrat el menyspreu a la negociació demostrada en la Mesa General, CCOO està disposada a abordar i negociar totes aquestes matèries. No obstant això, exigeix l'establiment urgent d'un calendari i de l'inici de les negociacions. De forma immediata s'ha d'incloure en els PGE l'abans plantejat en relació amb l'augment de les plantilles, l'increment retributiu i l'eliminació de qualsevol limitació en la taxa de reposició.

De no complir les diferents administracions els acords i no iniciar-se els processos de negociació compromesos, CCOO anuncia que hi haurà contínues mobilitzacions.

CCOO ha reclamat l'inici immediat de les negociacions per a un III Acord

Som universitat pública

CCOO, primer sindicat a Espanya

CCOO ha aconseguit 96.249 delegats/as, el 35,7% del total, en les eleccions sindicals celebrades en empreses privades i en les Administracions Públiques.

Amb aquests resultats, CCOO revalida la seua condició de primer sindicat del nostre país, ho és des dels anys 90, amb una diferència de 8.051 representants sobre el segon sindicat

Julia Benet             77040

Pepe Mantas  (Alcoi)    28428