La temporalitat en el sector públic

CCOO considera que l'actual proposta de Funció Pública no ofereix suficients garanties per a solucionar el problema de la temporalitat en el sector públic

El sindicat ha aconseguit millores importants de la proposta inicial del Ministeri a l'exposada en la Mesa de Negociació de la setmana passada, però aquesta continua tenint manques molt significatives i falten punts clau que fan que no es puga arribar a un acord en aquest moment.

Un dels principals problemes per a CCOO és que les indemnitzacions, consecució fonamental del sindicat respecte al document inicial, només es contemplen per als nomenaments futurs i no per als actualment en vigor, sense que s'establisquen solucions alternatives satisfactòries.

Un altre important escull és la no eliminació de les limitacions en la taxa de reposició i que continuen existint traves per a la recuperació de l'ocupació i el necessari increment de les plantilles.

Encara que és un avanç la rellevància que se li dóna a un nou procés d'estabilització, les seues condicions no són les que proposa CCOO en relació amb la flexibilització de les condicions de la fase d'oposició i la millora del pes de l'experiència en la fase de concurs.

El sindicat considera que no s'estableixen tots els elements necessaris perquè totes les administracions complisquen i es puga rebaixar de manera efectiva la temporalitat al 8%. En aquest sentit, són insuficients i discriminatòries les mesures sancionadores i dissuasives per a solucionar definitivament aquesta problemàtica.

Funció Pública s'ha compromès a enviar un document de concreció de la seua proposta i a convocar una nova reunió. CCOO ha mostrat la seua disposició a continuar treballant per a arribar a un acord que realment solucione l'actual situació de temporalitat i precarietat en el sector públic, assegurant així l'eliminació de l'abús o frau en la contractació mitjançant una correcta transposició de la Directiva Europea 1999/70.

El sindicat considera que aquesta qüestió ha de solucionar-se en la negociació col·lectiva i el diàleg social, i que aquest ha de potenciar-se també per a abordar la resta de greus problemes que afecten els serveis públics i a les empleades i empleats públics: increment de les plantilles, jornada laboral, carrera i qualificació professional, continuar avançant en la recuperació del poder adquisitiu, plans d'igualtat i formació, millora de les condicions laborals i de jubilació, rejoveniment de les plantilles i modernització de l'Administració pública, entre altres.

Més informació ací.

Propostes de CCOO per a reduir la temporalitat i per a l'estabilització de l'ocupació en el Sector Públic.

Trabajar sin contrato

La temporalidad en el sector público

CCOO considera que la actual propuesta de Función Pública no ofrece suficientes garantías para solucionar el problema de la temporalidad en el sector público

El sindicato ha conseguido mejoras importantes de la propuesta inicial del Ministerio a la expuesta en la Mesa de Negociación de la semana pasada, pero esta sigue teniendo carencias muy significativas y faltan puntos clave que hacen que no se pueda llegar a un acuerdo en este momento.

Uno de los principales problemas para CCOO es que las indemnizaciones, consecución fundamental del sindicato respecto al documento inicial, solo se contemplan para los nombramientos futuros y no para los actualmente en vigor, sin que se establezcan soluciones alternativas satisfactorias.

Otro importante escollo es la no eliminación de las limitaciones en la tasa de reposición y que siguen existiendo trabas para la recuperación del empleo y el necesario incremento de las plantillas.

Aunque es un avance la relevancia que se le da a un nuevo proceso de estabilización, sus condiciones no son las que propone CCOO en relación con la flexibilización de las condiciones de la fase de oposición y la mejora del peso de la experiencia en la fase de concurso.

El sindicato considera que no se establecen todos los elementos necesarios para que todas las administraciones cumplan y se pueda rebajar de manera efectiva la temporalidad al 8%. En este sentido, son insuficientes y discriminatorias las medidas sancionadoras y disuasorias para solucionar definitivamente esta problemática.

Función Pública se ha comprometido a enviar un documento de concreción de su propuesta y a convocar una nueva reunión. CCOO ha mostrado su disposición a seguir trabajando para llegar a un acuerdo que realmente solucione la actual situación de temporalidad y precariedad en el sector público, asegurando así la eliminación del abuso o fraude en la contratación mediante una correcta transposición de la Directiva Europea 1999/70.

El sindicato considera que esta cuestión debe solucionarse en la negociación colectiva y el diálogo social, y que este debe de potenciarse también para abordar el resto de graves problemas que afectan a los servicios públicos y a las empleadas y empleados públicos: incremento de las plantillas, jornada laboral, carrera y cualificación profesional, seguir avanzando en la recuperación del poder adquisitivo, planes de igualdad y formación, mejora de las condiciones laborales y de jubilación, rejuvenecimiento de las plantillas y modernización de la Administración pública, entre otros.

Más información aquí.

Serveis per a l'afiliació de CCOO

CCOO, primer sindicat a Espanya
CCOO ha aconseguit 96.249 delegats/as, el 35,7% del total, en les eleccions sindicals celebrades en empreses privades i en les Administracions Públiques.
Amb aquests resultats, CCOO revalida la seua condició de primer sindicat del nostre país, ho és des dels anys 90, amb una diferència de 8.051 representants sobre el segon sindicat.

Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029