Resolució de l'assemblea de Comissions Obreres de la UPV

Després de les últimes eleccions sindicals es va procedir a l'obertura d'un procés de negociació entre l'administració i les organitzacions sindicals per a regular la negociació col·lectiva en la UPV durant els pròxims anys.

Una vegada conclòs aquest procés Comissions Obreres no pot signar l'acord aconseguit, ja que hi ha un punt en concret que impossibilita la signatura de CCOO.

Para CCOO és imprescindible que els acords als quals s'arribe entre l'administració i les organitzacions sindicals tinguen el suport, si no de la totalitat, almenys el de la majoria absoluta de les organitzacions sindicals.

Mentre CCOO ha sigut el sindicat majoritari hem defensat sempre que els acords s'adoptaren, ja no amb majoria absoluta, sinó amb una majoria del 65% de la representació sindical.

Perquè és part de la nostra forma d'actuar el fet que la negociació i els acords han de representar a la majoria absoluta dels sindicats, com a representants de la majoria absoluta de les treballadores i els treballadors de la nostra universitat. No podem estar d'acord que un únic sindicat, per molt majoritari que siga, es pose d'acord amb l'administració sense tenir en compte, ni a la resta de sindicats, ni als treballadors que representen cadascun d'ells. Un acord és millor quants més suports té.

En canvi, a proposta de STEPV i, lamentablement, amb el suport de la resta d'organitzacions sindicals, s'ha acordat que qualsevol sindicat puga arribar a acords amb l'administració sense comptar amb els altres; que un sol sindicat puga signar amb l'administració i l'acord siga executiu afectant a tot el personal.

No estem d'acord amb açò i no podem signar sota aqueixa imposició.

València, 15 abril de 2015

Acuerdo de 2006 - firmado el 17-04-2007

Acuerdo de 2010 - firmado el 06-05-2011

Acuerdo de 2014 - firmado el 31-03-2015 (no firma CCOO)

Resolución de la asamblea de Comisiones Obreras de la UPV

Tras las últimas elecciones sindicales se procedió a la apertura de un proceso de negociación entre la administración y las organizaciones sindicales para regular la negociación colectiva en la UPV durante los próximos años.

Una vez concluido dicho proceso Comisiones Obreras no puede firmar el acuerdo alcanzado, puesto que hay un punto en concreto que imposibilita la firma de CCOO.

Para CCOO es imprescindible que los acuerdos a los que se llegue entre la administración y las organizaciones sindicales tengan el apoyo, si no de la totalidad, al menos el de la mayoría absoluta de las organizaciones sindicales.

Mientras CCOO ha sido el sindicato mayoritario hemos defendido siempre que los acuerdos se adoptasen, ya no con mayoría absoluta, sino con una mayoría del 65% de la representación sindical.

Porque es parte de nuestra forma de actuar el hecho de que la negociación y los acuerdos deben representar a la mayoría absoluta de los sindicatos, como representantes de la mayoría absoluta de las trabajadoras y los trabajadores de nuestra universidad. No podemos estar de acuerdo que un único sindicato, por muy mayoritario que sea, se ponga de acuerdo con la administración sin tener en cuenta, ni al resto de sindicatos, ni a los trabajadores que representan cada uno de ellos. Un acuerdo es mejor cuantos más apoyos tiene.

En cambio, a propuesta de STEPV y, lamentablemente, con el apoyo del resto de organizaciones sindicales, se ha acordado que cualquier sindicato pueda llegar a acuerdos con la administración sin contar con los demás; que un solo sindicato pueda firmar con la administración y el acuerdo sea ejecutivo afectando a todo el personal.

No estamos de acuerdo con ello y no podemos firmar bajo esa imposición.

Valencia, 15 de abril de 2015