Després de dues reunions de la Mesa tècnica per a l'estudi i millora voluntària de l'acció protectora de la seguretat social en els processos d'incapacitat temporal (IT) en la UPV.

CCOO considera que l'ampliació dels supòsits, proposta per l'Administració de la UPV, és absolutament insuficient i injusta per als i les treballadores d'aquesta universitat ja que aquesta s'ha limitat a contemplar supòsits quasi idèntics a la normativa establida per als funcionaris i funcionàries de la Generalitat Valenciana.

Si bé, amb el Reial decret Llei 20/2012 es va possibilitar la retallada salarial quan es produeix baixa per malaltia o accident, ara moltes administracions públiques estan ampliant els supòsits d'incapacitat temporal fins a fins i tot la totalitat dels supòsits de IT, amb independència que aquesta tinga el seu origen en malaltia comuna o accident, des del primer dia de baixa fins al terme de la incapacitat temporal.

Des de CCOO els vam proposar que s'ampliaran al 100 per 100 de les malalties i accidents, com així s'ha pactat en altres universitats espanyoles, (ací enllaç amb els altres acords) l'Administració de la UPV ni considere la proposta, nosaltres entenem que retallar el sou per estar malalt o haver tingut un accident és una mesura innecessària, injusta, lesiva i discriminatòria per al personal fent còmplices a les Administració de la UPV de les retallades que el PP va realitzar en aquests anys passats als Empleats Públics

A més, CCOO entén que actualment aquest descompte salarial és inassumible per a moltes famílies de la UPV havent de venir el personal a treballar malalt, amb el que açò suposa per a la seua salut i també, en cas de malalties infecte contagioses, per a la dels companys i companyes.

En CCOO seguirem lluitant per recuperar de manera immediata en la UPV aquest dret laboral bàsic i acabar amb aquesta situació indigna, perniciosa i discriminatòria.

    mujer trabajadora 02
Tras dos reuniones de la Mesa técnica para el estudio y mejora voluntaria de la acción protectora de la seguridad social en los procesos de incapacidad temporal (IT) en la UPV.

CCOO considera que la ampliación de los supuestos, propuesta por la Administración de la UPV, es absolutamente insuficiente e injusta para los y las trabajadoras de esta universidad ya que ésta se ha limitado a contemplar supuestos casi idénticos a la normativa establecida para los funcionarios y funcionarias de la Generalitat Valenciana.

Si bien, con el Real decreto Ley 20/2012 se posibilitó el recorte salarial cuando se produce baja por enfermedad o accidente, ahora muchas administraciones públicas están ampliando los supuestos de incapacidad temporal hasta incluso la totalidad de los supuestos de IT, con independencia de que ésta tenga su origen en enfermedad común o accidente, desde el primer día de baja hasta el término de la incapacidad temporal.

Desde CCOO les propusimos que se ampliarán al 100 por 100 de las enfermedades y accidentes, como así se ha pactado en otras universidades españolas, (aquí enlace con los otros acuerdos) la Administración de la UPV ni considero la propuesta,  nosotros entendemos que recortar el sueldo por estar enfermo o haber tenido un accidente es una medida innecesaria, injusta, lesiva y discriminatoria para el personal haciendo cómplices a las Administración de la UPV de los recortes que el PP realizó  en estos años pasados a los Empleados Públicos

Además, CCOO entiende que actualmente este descuento salarial es inasumible para muchas familias de la UPV teniendo que venir el personal a trabajar enfermo, con lo que esto supone para su salud y también, en caso de enfermedades infecto contagiosas, para la de los compañeros y compañeras.

En CCOO seguiremos luchando por recuperar de manera inmediata en la UPV este derecho laboral básico  y acabar con esta situación indigna, perniciosa y discriminatoria.

  2016 04 08 no agresiones contra CCOO 01


Amb tu, construïm el futur

 


Serveis per a l'afiliació de CCOO

Serveis per a l'afiliació de CCOO

  http://www.ccoo.upv.es/images/logoccoo.png

Telèfons: 96 387 70 40 - 43 (ext. 77040-77043)
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
      Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Afilia't a CCOO PV: https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php

.



Agenda

Lun Mar Mié Jue Vie Sáb Dom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

utilizamos cookies propias y de terceros por motivos de seguridad, mejorar la experiencia del usuario y conocer sus hábitos de navegación. Si continuas navegando, entendemos que admites nuestra política de cookies.