A GUANYAR DINERS, ON ESTÀN? ON ESTÀN?


El 15 de juny de 2018, CCOO va presentar en el registre General de la Universitat una proposta perquè s'establira un procediment mitjançant el qual, qualsevol persona que haguera estat en situació de IT o similar, poguera cobrar les pujades salarials que s'haguera produït, per qualsevol concepte, mentre aqueixa persona romania amb el contracte suspès.

La Universitat va donar la callada per resposta.

Així, el 5 de juliol de 2018, CCOO va tornar a presentar un document en el registre, dirigit alSr. Rector i a la Sra. Directora d'Àrea de Recursos Humans, amb una proposta, perquè s'inclogueren en l'ordre del dia de la Mesa General de Negociació, que s'havia convocat per al divendres 13/07/2018, tres punts que ens podrien resultar tremendament beneficiosos a tot el personal de la UPV:

· Reconeixement al personal de la UPV de la percepció de pujades salarials que puguen perfeccionar-se durant les situacions de suspensió laboral tals com a Incapacitat Temporal, Maternitat, Paternitat, i altres situacions anàlogues que impliquen la percepció de prestacions econòmiques de la Seguretat Social.

· Complementar fins al 100% les retribucions durant la Incapacitat Temporal.

· Reconeixement de permís retribuït de gestació a partir de la setmana 37 de l'embaràs.
I el dia 9 de juliol de 2018, es van registrar les tres propostes desenvolupades.

Pot ser que algú pense que hem perdut el cap i que aquestes propostes són quasi de ciència ficció, però resulta que aquestes propostes estan aprovades i engegades en la Universitat de València (UV) des del dia 4 de juliol de 2018, tan lluny com a l'altre costat de la via.

I mentrestant, què passa amb els diners que no ens paguen quan estem de baixa per IT o de permís? Doncs no se sap.

“Aqueixos diners” estan inclosos en el capítol I del pressupost de la UPV i la Generalitat els paga. Si durant l'any que duren els pressupostos no es gasten en l'única cosa que es poden gastar, que és pagar al personal de plantilla, la Universitat li'ls estalvia i, al final de l'any, acaben en un romanent genèric que la Universitat destina després al que vulga sense que la representació de les treballadores i treballadors puga exercir cap control sobre ell.

Conclusió: no et paguen uns diners que està pressupostat, que no els suposa sobre cost algun i que, diguen el que diguen, és teu, així que sempre “guanya la banca”.

CCOO vol posar en coneixement de la Comunitat Universitària aquest “parany” que patim molt personal de la Universitat i reclamar públicament (ja que sembla que per registre no és suficient) el pagament d'aqueixos conceptes a la plantilla de la UPV tal com succeeix ja en la UV.

          Stop presiones psicosociales 02

 

A GUANYAR DINERS, ON ESTÀN? ON ESTÀN?

El 15 de junio de 2018, CCOO presentó en el registro General de la Universitat una propuesta para que se estableciera un procedimiento mediante el cual, cualquier persona que hubiera estado en situación de IT o similar, pudiera cobrar las subidas salariales que se hubiera producido, por cualquier concepto, mientras esa persona permanecía con el contrato suspendido.

La Universitat dio la callada por respuesta.

Así, el 5 de julio de 2018, CCOO volvió a presentar un documento en el registro, dirigido alSr. Rector y a la Sra. Directora de Área de Recursos Humanos, con una propuesta, para que se incluyeran en el orden del día de la Mesa General de Negociación, que se había convocado para el viernes 13/07/2018, tres puntos que nos podrían resultar tremendamente beneficiosos a todo el personal de la UPV:

· Reconocimiento al personal de la UPV de la percepción de subidas salariales que puedan perfeccionarse durante las situaciones de suspensión laboral tales como Incapacidad Temporal, Maternidad, Paternidad, y otras situaciones análogas que impliquen la percepción de prestaciones económicas de la Seguridad Social.

· Complementar hasta el 100% las retribuciones durante la Incapacidad Temporal.

· Reconocimiento de permiso retribuido de gestación a partir de la semana 37 del embarazo.
Y el día 9 de julio de 2018, se registraron las tres propuestas desarrolladas.

Puede que alguien piense que hemos perdido la cabeza y que estas propuestas son casi de ciencia ficción, pero resulta que estas propuestas están aprobadas y puestas en marcha en la Universitat de València (UV) desde el día 4 de julio de 2018, tan lejos como al otro lado de la vía.

Y mientras tanto, ¿qué pasa con el dinero que no nos pagan cuando estamos de baja por IT
o de permiso? Pues no se sabe.

“Esos dineros” están incluidos en el capítulo I del presupuesto de la UPV y la Generalitat los paga. Si durante el año que duran los presupuestos no se gastan en lo único que se pueden gastar, que es pagar al personal de plantilla, la Universitat se los ahorra y, al final del año, terminan en un remanente genérico que la Universitat destina después a lo que quiera sin que la representación de las trabajadoras y trabajadores pueda ejercer ningún control sobre él.

Conclusión: no te pagan un dinero que está presupuestado, que no les supone sobre coste alguno y que, digan lo que digan, es tuyo, así que siempre “gana la banca”.

CCOO quiere poner en conocimiento de la Comunidad Universitaria esta “trampa” que sufrimos mucho personal de la Universitat y reclamar públicamente (ya que parece que por registro no es suficiente) el pago de esos conceptos a la plantilla de la UPV tal y como sucede ya en la UV.

 

 

Som universitat pública

 


És el moment!
de recuperar els drets arrabassats


Serveis per a l'afiliació de CCOO

http://www.ccoo.upv.es/images/logoccoo.png

   Edifici 6-E (Gabinet Mèdic)
Telèfons:   963 877 040 - 963 877 043
María Jesús Salvador    79029
Alonso Pérez            79029
Julia Sánchez           77043
José Segovia            77040
Consuelo Vallés         77043
Ildefonso Pelayo        77043
Juanjo Escobar (Gandía) 43003

email:      Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web:        http://www.ccoo.upv.es

Twitter:    https://twitter.com/ccooupv
Facebook:   https://www.facebook.com/ccooupv/


Afilia't a CCOO PV: https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php

.

 

Agenda

Lun Mar Mié Jue Vie Sáb Dom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

utilizamos cookies propias y de terceros por motivos de seguridad, mejorar la experiencia del usuario y conocer sus hábitos de navegación. Si continuas navegando, entendemos que admites nuestra política de cookies.