Ampliació del permís de paternitat a partir de l'1 de gener de 2019

A partir de l'1 de gener de 2019 el permís de paternitat de tot el personal de l'Administració serà de 8 setmanes. El permís de paternitat ha sigut de 5 setmanes des de juliol de 2018, conforme estableix la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat, i ara es veurà ampliat conforme estableix la Resolució de 22 de novembre de 2018, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publiquen els acords per a l'ampliació del permís de paternitat a setze setmanes i per a l'aplicació de la borsa d'hores prevista en la Disposició Addicional centèsima quarantena quarta de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018.

La citada Resolució, que és conseqüència de l'Acord subscrit per CCOO i altres organitzacions sindicals amb el 29 d'octubre de 2018, en el si de la Mesa General de Negociació de l'Administració General de l'Estat, és directament aplicable.

Conforme la citada resolució, el permís de paternitat per naixement, guarda amb finalitats d'adopció, adopció o acolliment d'un fill/filla s'amplia a un total de 16 setmanes, de forma progressiva durant 3 anys: 8 setmanes a partir de l'1 de gener de 2019, 12 setmanes a partir de l'1 de gener de 2020 i 16 setmanes a partir de l'1 de gener de 2021.

Aquest permís no és transferible (no cal cedir setmanes a la mare del bebè), i es distribueix, a opció del pare, a partir de l'1 de gener de 2019, amb les següents condicions:

4 setmanes han de ser ininterrompudes i immediatament posteriors a la data del part, de la decisió administrativa de guarda amb finalitats d'adopció o acolliment, o de la resolució judicial per la qual es constituïsca l'adopció.

Les 4 setmanes restants han de ser anteriors o successives, i ininterrompudes, a les setmanes 5 a 8 del permís per part, o a les setmanes 5 a 8 del permís per adopció, guarda amb finalitats d'adopció o acolliment, de l'altre progenitor.

El permís de paternitat té a més les mateixes ampliacions dels permisos de part o adopció, per a supòsits tals com discapacitat del menor; naixement, adopció o acolliment múltiple; part prematur i quan el nounat/a haja de romandre hospitalitzat. Així mateix, cal ampliar-ho amb el permís de lactància acumulada si no ho gaudeix la mare o l'altre progenitor.

Permiso paternidad ampliacion 01

Ampliación del permiso de paternidad a partir del 1 de enero de 2019

A partir del 1 de enero de 2019 el permiso de paternidad de todo el personal de la Administración será de 8 semanas. El permiso de paternidad ha sido de 5 semanas desde julio de 2018, conforme establece la Ley 6/2018, de 3 de julio, de Presupuestos Generales del Estado, y ahora se verá ampliado conforme establece la Resolución de 22 de noviembre de 2018, de la Secretaría de Estado de Función Pública, por la que se publican los acuerdos para la ampliación del permiso de paternidad a dieciséis semanas y para la aplicación de la bolsa de horas prevista en la Disposición Adicional centésima cuadragésima cuarta de la Ley 6/2018, de 3 de julio, de Presupuestos Generales del Estado para el año 2018.

La citada Resolución, que es consecuencia del Acuerdo suscrito por CCOO y otras organizaciones sindicales con el 29 de octubre de 2018, en el seno de la Mesa General de Negociación de la Administración General del Estado, es directamente aplicable.

Conforme la citada resolución, el permiso de paternidad por nacimiento, guarda con fines de adopción, adopción o acogimiento de un hijo/hija se amplía a un total de 16 semanas, de forma progresiva durante 3 años: 8 semanas a partir del 1 de enero de 2019, 12 semanas a partir del 1 de enero de 2020 y 16 semanas a partir del 1 de enero de 2021.

Este permiso no es transferible (no cabe ceder semanas a la madre del bebé), y se distribuye, a opción del padre, a partir del 1 de enero de 2019, con las siguientes condiciones:

4 semanas han de ser ininterrumpidas e inmediatamente posteriores a la fecha del parto, de la decisión administrativa de guarda con fines de adopción o acogimiento, o de la resolución judicial por la que se constituya la adopción.

Las 4 semanas restantes han de ser anteriores o sucesivas, e ininterrumpidas, a las semanas 5 a 8 del permiso por parto, o a las semanas 5 a 8 del permiso por adopción, guarda con fines de adopción o acogimiento, del otro progenitor.

El permiso de paternidad tiene además las mismas ampliaciones de los permisos de parto o adopción, para supuestos tales como discapacidad del menor; nacimiento, adopción o acogimiento múltiple; parto prematuro y cuando el neonato/a deba permanecer hospitalizado. Así mismo, cabe ampliarlo con el permiso de lactancia acumulada si no lo disfruta la madre u el otro progenitor.

No ens oblidem que som una universitat pública

Els drets es conquisten i es defensen

Edifici 6-E (Gabinet Mèdic)
María Jesús Salvador    79029