Avui hem aprovat en Taula de Negociació del PAS l'acord sobre la implantació del sistema de carrera professional horitzontal en aquesta Universitat, amb el vot favorable de les organitzacions sindicals CCOO, UGT i UPV sindical en els mateixos termes de la carrera professional del personal de la Generalitat Valenciana. S'han negat a aprovar-la els sindicats STEPV i CSIF perquè era “tot o gens”. Considerem que per responsabilitat davant el conjunt de treballadores i treballadors teníem l'obligació de signar un acord que ens beneficia econòmicament.

S'assumeix aquest acord per a possibilitar l'autorització de la Conselleria d'Hisenda per a poder implantar-la en la Universitat. Entenem que si no s'aconsegueix la carrera professional per al personal fix, no es podrà aconseguir l'ampliació de l'acord al personal interí i als contractats temporals.

La signatura de l'acord va lligada a la signatura d'un altre document en el qual desenvoluparem legalment alguns aspectes que no ens agraden de la carrera professional de la Generalitat Valenciana i que ens semblen fonamentals:

• Inclusió del personal interí.
 • La forma de computar l'antiguitat en la progressió.
 • L'enquadrament inicial del personal que ha promocionat en el seu propi lloc.

Esperem que les companyes i companys que no volen signar   siguen coherents amb la seua posició, renuncien al cobrament de la carrera professional i deixen d'aprofitar-se de les negociacions i acords dels altres sindicats.

Aquest sindicat es compromet a lluitar pels drets de les companyes i companys interins i temporals amb la mateixa força que per a la resta de personal.

Una altra carrera professional és possible, però qui la paga?

Hoy hemos aprobado en Mesa de Negociación del PAS el acuerdo sobre la implantación del sistema de carrera profesional horizontal en esta Universidad, con el voto favorable de las organizaciones sindicales CCOO, UGT y UPV sindical en los mismos términos de la carrera profesional del personal de la Generalitat Valenciana. Se han negado a aprobarla los sindicatos STEPV y CSIF porque era “todo o nada”. Consideramos que por responsabilidad ante el conjunto de trabajadoras y trabajadores teníamos la obligación de firmar un acuerdo que nos beneficia económicamente.

Se asume este acuerdo para posibilitar la autorización de la Conselleria de Hacienda para poder implantarla en la Universidad. Entendemos que si no se consigue la carrera profesional para el personal fijo, no se podrá alcanzar la ampliación del acuerdo al personal interino y a los contratados temporales.

La firma del acuerdo va ligada a la firma de otro documento en el que desarrollaremos legalmente algunos aspectos que no nos gustan de la carrera profesional de la Generalitat Valenciana y que nos parecen fundamentales:

* Inclusión del personal interino.
* La forma de computar la antigüedad en la progresión.
* El encuadramiento inicial del personal que ha promocionado en su propio puesto.

Esperemos que las compañeras y compañeros que no quieren firmar sean coherentes con su posición, renuncien al cobro de la carrera profesional y dejen de aprovecharse de las negociaciones y acuerdos de los otros sindicatos.

Este sindicato se compromete a luchar por los derechos de las compañeras y compañeros interinos y temporales con la misma fuerza que para el resto de personal.

Otra carrera profesional es posible, ¿pero quién la paga?