CCOO continua demanant la carrera professional per al PAS de les Universitats

Reivindica també la urgent constitució de la Mesa d'Universitats per a assegurar que es negocien amb garanties altres temes laborals que afecten al personal d'Universitats, tant funcionari com a laboral.

El dilluns, 17 d'octubre, es va celebrar la Junta de Portaveus de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques per a fixar l'ordre del dia de la Mesa General de Negociació.

A la Junta va assistir un tècnic de la Sotsdirecció General d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública (Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic), ja que hi havia temes que són matèria pressupostària.

UGT va preguntar si es contemplaria en els pressupostos de l'any 2017 la carrera professional del personal de Justícia.
La resposta va ser que sí i que hi havia una consignació pressupostària de 1’5 milions d'euros.

CCOO va preguntar que si s'anava a contemplar també la carrera professional del PAS d'Universitats, tal com s'havia comunicat en l'última reunió de la Mesa del Conveni d'Universitats.
La resposta no va ser tan clara. Es va dir que la Conselleria d'Educació ho havia sol·licitat i que ho tenien previst, però no va ser capaç d'assenyalar una quantitat.

Ahir dijous 20 d'octubre, es va celebrar la Mesa General de Negociació, davant la qual CCOO va registrar una petició perquè es consignara pressupostàriament l'import corresponent a la Carrera Professional del PAS d'Universitats i la constitució de la Mesa Sectorial d'Universitats (enllaç al document), i allí el Director General de Pressupostos ens va informar, entre altres coses, del següent:

• Al gener el personal de l'Administració Autonòmica (Funció Pública) cobrarà el 100% de la Carrera Professional.

• Es doten 1’5 milions d'euros per a la implantació del Pla d'Actuació en l'Administració de Justícia, fins que es creu el concepte retributiu de Carrera Professional en aquest àmbit.

• S'incorpora l'aplicació de la Carrera Professional per al PAS de les Universitats mitjançant una disposició addicional que arreplegarà el seu pagament per part de les Universitats. No hi haurà dotació específica, si no que serà a càrrec de la dotació pressupostària ordinària de les Universitats.

Una vegada més, i malgrat el canvi de signe polític, per al Govern de la Generalitat Valenciana el personal de les Universitats és un personal de segona.

Des de CCOO seguirem barallant perquè els nostres drets es vegen reconeguts en igualtat amb la resta de treballadores i treballadors pertanyents al Sector Públic Valencià.

CCOO continúa pidiendo la carrera profesional para el PAS de las Universidades

Reivindica también la urgente constitución de la Mesa de Universidades para asegurar que se negocien con garantías otros temas laborales que afecten al personal de Universidades, tanto funcionario como laboral.

El lunes, 17 de octubre, se celebró la Junta de Portavoces de la Conselleria de Justicia y Administraciones Públicas para fijar el orden del día de la Mesa General de Negociación.

A la Junta asistió un técnico de la Subdirección General de Análisis y Evaluación del Gasto Público (Conselleria de Hacienda y Modelo Económico), ya que había temas que son materia presupuestaria.

UGT preguntó si se contemplaría en los presupuestos del año 2017 la carrera profesional del personal de Justicia.
La respuesta fue que sí y que había una consignación presupuestaria de 1’5 millones de euros.

CCOO preguntó que si se iba a contemplar también la carrera profesional del PAS de Universidades, tal y como se había comunicado en la última reunión de la Mesa del Convenio de Universidades.
La respuesta no fue tan clara. Se dijo que la Conselleria de Educación lo había solicitado y que lo tenían previsto, pero no fue capaz de señalar una cantidad.

Ayer jueves 20 de octubre, se celebró la Mesa General de Negociación, ante la que CCOO registró una petición para que se consignara presupuestariamente el importe correspondiente a la Carrera Profesional del PAS de Universidades y la constitución de la Mesa Sectorial de Universidades (enlace al documento), y allí el Director General de Presupuestos nos informó, entre otras cosas, de lo siguiente:

* En enero el personal de la Administración Autonómica (Función Pública) cobrará el 100% de la Carrera Professional.

* Se dotan 1’5 millones de euros para la implantación del Plan de Actuación en la Administración de Justicia, hasta que se cree el concepto retributivo de Carrera Professional en este ámbito.

* Se incorpora la aplicación de la Carrera Profesional para el PAS de las Universidades mediante una disposición adicional que recogerá su pago por parte de las Universidades. No habrá dotación específica, si no que correrá a cargo de la dotación presupuestaria ordinaria de las Universidades.

Una vez más, y a pesar del cambio de signo político, para el Gobierno de la Generalitat Valenciana el personal de las Universidades es un personal de segunda.

Desde CCOO seguiremos peleando para que nuestros derechos se vean reconocidos en igualdad con el resto de trabajadoras y trabajadores pertenecientes al Sector Público Valenciano.

Amb tu, construïm el futur

Informe Pensiones:

Serveis per a l'afiliació de CCOO

Telèfons: 963 877 040 - 043 (ext. 77040-77043)
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv