El 31 de desembre de 2016 la Generalitat Valenciana va publicar en el DOCV dues lleis d'especial interès per al Personal de les Universitats Públiques del País Valencià.

La Llei 13/2016 de Mesures Fiscals en el seu article 72 modifica el Decret 174/2002 sobre règim i retribucions del PDI Laboral i sobre retribucions addicionals del professorat universitari.
La Llei 14/2016 de Pressupostos, en la seua disposició addicional vintena sisena, inicia la implantació de la Carrera Professional del PAS.

Amb aquestes lleis la Generalitat Valenciana, de nou, mostra un absolut menyspreu pel PAS de les Universitats Públiques Valencianes. Mentre el seu personal cobrarà enguany el 100% de la Carrera Professional, per a les Universitats només ha consignat en els seus pressupostos un 30% de l'import de tots els conceptes retributius.

El cost del pagament dels conceptes retributius per al PDI suposa una petita part d'aquest pressupost, ja que són molt poques les persones que falten per cobrar-los, i açò permetrà que les nostres companyes i companys cobren el 100% de les seues retribucions, igualant-los amb el PDI de totes les universitats en el percentatge de cobrament.

Ja que la Generalitat ens considera sector públic, i per tant personal afectat per tots els seus decrets sobre condicions del personal públic, deuria prendre'ns en la mateixa consideració que al SEU personal.

Entenem que els Rectors de les Universitats Públiques no han defensat els nostres interessos convenientment davant el govern de la Generalitat Valenciana i que aquest segueix menyspreant a les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana, fent-les preses dels seus curts pressupostos i del seu deute històric.

Ens trobem davant un Consell del canvi que no canvia gens i assistim a una actitud passiva per part del nostre Rector.

Des de les Seccions Sindicals de CC.OO. – UGT – UPV sindical de la Universitat Politècnica de València considerem aquesta situació injusta i per açò anem a reclamar al Rector que done la batalla per nosaltres, com succeeix en la Universitat Miguel Hernández i en la Jaume I, i es comprometa a abonar-nos el 100% de la Carrera Professional i a reclamar la modificació dels pressupostos de la GVA que faça possible el seu pagament.

Considerem que els altres dos sindicats no tenen força moral per a parlar de la carrera professional, ja que no han volgut signar la seua implantació, negant-se a signar l'acord. Esperem que siguen coherents amb el que prediquen i tinguen un atac d'ètica renunciant al seu cobrament.

El 31 de diciembre de 2016 la Generalitat Valenciana publicó en el DOCV dos leyes de especial interés para el Personal de las Universidades Públicas del País Valencià.

La Ley 13/2016 de Medidas Fiscales en su artículo 72 modifica el Decreto 174/2002 sobre régimen y retribuciones del PDI Laboral y sobre retribuciones adicionales del profesorado universitario.
La Ley 14/2016 de Presupuestos, en su disposición adicional vigésima sexta, inicia la implantación de la Carrera Profesional del PAS.

Con estas leyes la Generalitat Valenciana, de nuevo, muestra un absoluto desprecio por el PAS de las Universidades Públicas Valencianas. Mientras su personal cobrará este año el 100% de la Carrera Profesional, para las Universidades sólo ha consignado en sus presupuestos un 30% del importe de todos los conceptos retributivos.

El coste del pago de los conceptos retributivos para el PDI supone una pequeña parte de este presupuesto, ya que son muy pocas las personas que faltan por cobrarlos, y eso permitirá que nuestras compañeras y compañeros cobren el 100% de sus retribuciones, igualándolos con el PDI de todas las universidades en el porcentaje de cobro.

Ya que la Generalitat nos considera sector público, y por lo tanto personal afectado por todos sus decretos sobre condiciones del personal público, debería de tomarnos en la misma consideración que a SU personal.

Entendemos que los Rectores de las Universidades Públicas no han defendido nuestros intereses convenientemente ante el gobierno de la Generalitat Valenciana y que este sigue menospreciando a las Universidades Públicas de la Comunidad Valenciana, haciéndolas presas de sus cortos presupuestos y de su deuda histórica.

Nos encontramos ante un Consell del cambio que no cambia nada y asistimos a una actitud pasiva por parte de nuestro Rector.

Desde las Secciones Sindicales CC.OO. – UGT – UPV sindical de la Universitat Politècnica de València consideramos esta situación injusta y por eso vamos a reclamar al Rector que dé la batalla por nosotros, como pasa en la Universidad Miguel Hernández y en la Jaume I, y se comprometa a abonarnos el 100% de la Carrera Profesional y a reclamar la modificación de los presupuestos de la GVA que haga posible su pago.

Consideramos que los otros dos sindicatos no tienen fuerza moral para hablar de la carrera profesional, puesto que no han querido firmar su implantación, negándose a firmar el acuerdo. Esperamos que sean coherentes con lo que predican y tengan un ataque de ética renunciando a su cobro.