CCOO – INFORMA

Reunió Mesa Tècnica Carrera Professional UPV

Fem una mica de memòria.

Els Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 deien, en la seua versió original, que el màxim que es podia pagar de Carrera Professional en les Universitats era del 66%. L'últim dia per a la presentació d'esmenes a aquests pressupostos, CCOO va presentar una esmena sol·licitant que desapareguera l'expressió “com a màxim” i, a continuació, es va entrevistar amb els portaveus d'Educació dels grups parlamentaris Compromís, Podemos i PSOE, dels quals aconseguim que l'esmena fóra assumida.

Així, l'esmena va passar a formar part del text dels pressupostos que es van aprovar i, per tant, el 66% deixava de ser una barrera per a les Universitats.

Per a llavors, el pressupost de la UPV ja havia consignat per a l'any 2018 una partida del 66% de l'import de la Carrera, tal com marcava l'esborrany de Pressuposats GVA.

Llavors, els tres sindicats signataris de l'Acord de Carrera Professional en la UPV, CCOO, UGT i UPV Sindical, en una entrevista mantinguda amb el Rector, aconseguim que es comprometera a complir amb el seu programa electoral i assumira el pagament del 100% de la Carrera Professional del PAS en la UPV per a l'any 2018.

Avui hem tingut una reunió de la Mesa Tècnica de la Carrera Professional i en ella, l'Administració ens ha informat dels passos que cal seguir per al pagament del 100% de la Carrera Professional perquè no hi haja problemes.

1. En la nòmina del mes de gener cobrarem el 66% de l'import corresponent a la Carrera Professional, que és el consignat en els pressupostos de la UPV.

2. Es portarà a la Mesa de Negociació del PAS, que hi ha prevista per a la setmana que ve, un punt de l'ordre del dia amb el pagament del 100% de la Carrera Professional per a tancar l'acord de manera oficial.

3. L'acord de la Mesa de Negociació del PAS es portarà al Consell de Govern (com tots els acords de la Mesa del PAS).

4. Es realitzarà la modificació pressupostària necessària per a augmentar la partida de Carrera Professional fins al 100% de l'import.

Així doncs, l'Administració té previst efectuar el pagament del 100% de la Carrera Professional en el mes d'abril o maig, amb els corresponents endarreriments des de l'1 de gener de 2018.

CCOO segueix lluitant perquè es reconega el dret al cobrament de la Carrera Professional del Personal Interí, pel mateix concepte i en igualtat de condicions que el Personal de Carrera. Així, quan s'aconseguisca un acord en la Generalitat Valenciana, exigirem en la UPV el compliment de l'Annex de l'Acord de la Carrera Professional UPV.

CCOO – INFORMA

Reunión Mesa Técnica Carrera Profesional UPV

Hagamos un poco de memoria.

Los Presupuestos de la Generalitat para el ejercicio 2018 decían, en su versión original, que el máximo que se podía pagar de Carrera Profesional en las Universidades era del 66%. El último día para la presentación de enmiendas a estos presupuestos, CCOO presentó una enmienda solicitando que desapareciera la expresión “como máximo” y, a continuación, se entrevistó con los portavoces de Educación de los grupos parlamentarios Compromís, Podemos y PSOE, de los que conseguimos que la enmienda fuera asumida. *

Así, la enmienda pasó a formar parte del texto de los presupuestos que se aprobaron y, por lo tanto, el 66% dejaba de ser una barrera para las Universidades.

Para entonces, el presupuesto de la UPV ya había consignado para el año 2018 una partida del 66% del importe de la Carrera, tal y como marcaba el borrador de Presupuestos GVA.

Entonces, los tres sindicatos firmantes del Acuerdo de Carrera Profesional en la UPV, CCOO, UGT y UPV Sindical, en una entrevista mantenida con el Rector, conseguimos que se comprometiera a cumplir con su programa electoral y asumiera el pago del 100% de la Carrera Profesional del PAS en la UPV para el año 2018.

Hoy hemos tenido una reunión de la Mesa Técnica de la Carrera Profesional y en ella, la Administración nos ha informado de los pasos que hay que seguir para el pago del 100% de la Carrera Profesional para que no haya problemas.

1. En la nómina del mes de enero cobraremos el 66% del importe correspondiente a la Carrera Profesional, que es lo consignado en los presupuestos de la UPV.

2. Se llevará a la Mesa de Negociación del PAS, que hay prevista para la semana que viene, un punto del orden del día con el pago del 100% de la Carrera Profesional para cerrar el acuerdo de manera oficial.

3. El acuerdo de la Mesa de Negociación del PAS se llevará al Consejo de Gobierno (como todos los acuerdos de la Mesa del PAS).

4. Se realizará la modificación presupuestaria necesaria para aumentar la partida de Carrera Profesional hasta el 100% del importe.

Así pues, la Administración tiene previsto efectuar el pago del 100% de la Carrera Professional en el mes de abril o mayo, con los correspondientes atrasos desde el 1 de enero de 2018.

CCOO sigue luchando para que se reconozca el derecho al cobro de la Carrera Profesional del Personal Interino, por el mismo concepto y en igualdad de condiciones que el Personal de Carrera. Así, en cuanto se alcance un acuerdo en la Generalitat Valenciana, exigiremos en la UPV el cumplimiento del Anexo del Acuerdo de la Carrera Profesional UPV.

Som treballadors
Som treballadores
Som universitat

Serveis per a l'afiliació de CCOO