CCOO INFORMA. UNIVERSITAT: ESTATUT DEL PDI

El Secretari General d'Universitats ha presentat en l'última taula de debat sobre l'Estatut del PDI la seua proposta sobre la carrera professional del PDI.

2019-02-18_Bases-para-formulacion-Estatuto-PDI_esquema-carrera-profesional-PDI_v3.pdf

CCOO considera que:

* La proposta presentada no és un Estatut del PDI, sinó una reforma de la LOU, incorporant figures de PDI qualificades com a “complementàries” i modificant la regulació d'unes altres: professor associat professional; professor substitut interí; professor contractat no doctor no permanent; professor postdoctoral contractat no permanent; professor visitant, professor contractat permanent, professor titular, catedràtic laboral i catedràtic.

* La proposta no contempla ni el desenvolupament ni el reconeixement de la carrera professional horitzontal (un dret del PDI, contemplat en el EBEP), ni contempla la promoció interna per a passar de professor titular a catedràtic.

* És inadmissible que, després de més de 33 anys, bona part de les condicions de treball del PDI seguisquen regulades per decrets de 1985 i de 1989.

* La proposta presentada respon exclusivament als interessos de la CRUE i no resol el problema de les actuals bosses de precarietat.

* El govern continua incomplint, després de més de 10 anys de la modificació de la LOU, el mandat d'elaborar un Estatut de PDI.
Per a CCOO, la situació actual del professorat de les universitats públiques requereix amplitud de mires i voluntat per a afrontar els problemes actuals de les plantilles:

* Derogar les taxes de reposició d'efectius en la nova Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

* Derogar de forma immediata el “decret Wert” (RD Llei 14/2012 de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu).

* Negociar el sistema i els criteris d'acreditació de ANECA, arreplegats en l'RD 415/2015, tant per a les figures laborals com funcionarials.

* Impulsar nous decrets de professorat sobre dedicació, estructura salarial i retribucions.

* Constituir la Mesa Sectorial d'Universitats, i negociar allí un Estatut del PDI que regule les condicions de treball i les retribucions derogant la regulació obsoleta que estableixen els decrets de 1985 i 1989. Considerem que s'hauria de prendre com a punt de partida de la negociació el preacord obtingut en 2011 en la Mesa Sectorial.

Enseñanza publica 01

CCOO INFORMA. UNIVERSIDAD: ESTATUTO DEL PDI

El Secretario General de Universidades ha presentado en la última mesa de debate sobre el Estatuto del PDI su propuesta sobre la carrera profesional del PDI.

CCOO considera que:

* La propuesta presentada no es un Estatuto del PDI, sino una reforma de la LOU, incorporando figuras de PDI calificadas como “complementarias” y modificando la regulación de otras: profesor asociado profesional; profesor sustituto interino; profesor contratado no doctor no permanente; profesor postdoctoral contratado no permanente; profesor visitante, profesor contratado permanente, profesor titular, catedrático laboral y catedrático.

* La propuesta no contempla ni el desarrollo ni el reconocimiento de la carrera profesional horizontal (un derecho del PDI, contemplado en el EBEP), ni contempla la promoción interna para pasar de profesor titular a catedrático.

* Es inadmisible que, tras más de 33 años, buena parte de las condiciones de trabajo del PDI sigan reguladas por decretos de 1985 y de 1989.

* La propuesta presentada responde exclusivamente a los intereses de la CRUE y no resuelve el problema de las actuales bolsas de precariedad.

* El gobierno sigue incumpliendo, tras más de 10 años de la modificación de la LOU, el mandato de elaborar un Estatuto de PDI.
Para CCOO, la situación actual del profesorado de las universidades públicas requiere amplitud de miras y voluntad para afrontar los problemas actuales de las plantillas:

* Derogar las tasas de reposición de efectivos en la nueva Ley de Presupuestos Generales del Estado.

* Derogar de forma inmediata el “decreto Wert” (RD Ley 14/2012 de medidas urgentes de racionalización del gasto público en el ámbito educativo).

* Negociar el sistema y los criterios de acreditación de ANECA, recogidos en el RD 415/2015, tanto para las figuras laborales como funcionariales.

* Impulsar nuevos decretos de profesorado sobre dedicación, estructura salarial y retribuciones.

* Constituir la Mesa Sectorial de Universidades, y negociar allí un Estatuto del PDI que regule las condiciones de trabajo y las retribuciones derogando la regulación obsoleta que establecen los decretos de 1985 y 1989.  Consideramos que se debería tomar como punto de partida de la negociación el preacuerdo obtenido en 2011 en la Mesa Sectorial.

Som universitat pública

Código legislativo de universidades

Edifici 6-E (Gabinet Mèdic)