CCOO, el sindicat amb major representativitat en universitat a nivell estatal ha sol·licitat al Ministre d'Universitats una reunió, al més prompte possible, per a posar en comú els reptes als quals s'enfronta l'educació superior i les nostres reivindicacions en matèria d'universitat i dels i les professionals universitaris.

Des de la Federació d'Ensenyament de CCOO entenem que entre els temes fonamentals i alguns d'ells urgents, es troben els següents:

·Creació de la mesa de negociació d'Universitat amb els sindicats majoritaris.

·Derogació del RD 14/2012, en els aspectes que competeixen a universitat.

·Finançament de la universitat pública.

·Compliment dels Acords de millora de l'ocupació pública en l'àmbit universitari.

·Carrera acadèmica, condicions laborals (precarització i temporalitat de les plantilles), condicions acadèmiques (equiparació del PDI funcionari i laboral) i desenvolupament de l'estatut del PDI.

·Modificació de l'estructura i funcionament de la ANECA. Revisió dels criteris d'acreditacions. Establiment de convenis de reconeixement d'acreditacions realitzades per altres agències autonòmiques.

·Desenvolupament de l'EBEP en l'àmbit de la universitat.

·Actualització de retribucions (modificació RD 1086/1989) i recuperació del salari complet en les pagues extres per al PDI Funcionari.

·Finançament de les retribucions dels contractes predoctorals contemplats en l'Estatut del Personal Investigador en Formació i revisió de la falta de convocatòria d'ajudes a la mobilitat per a estades breus FPU 2019.

A més, t'informem que la Federació d'Ensenyament de CCOO va sol·licitar la rectificació d'alguns aspectes de l'article 2.4 de la Resolució de 10 de desembre de 2019, de la Secretaria d'Estat d'Universitats, Investigació, Desenvolupament i Innovació, per la qual es fixa el procediment i termini de presentació de sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora a la Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora.

Aquestes modificacions estan relacionades amb la redacció sobre els efectes econòmics en els quals en el text s'indica que serà l'1 de gener de l'any següent a la sol·licitud i pot induir a error d'interpretació posat que el termini de sol·licitud finalitzava el dia 15 de gener, amb les excedències que només contempla les actuals i demanem que s'incloguen també les ja gaudides, i també sol·licitem al Ministeri que, en el cas de la convalidació de l'activitat investigadora abans d'accedir a la funció pública, els efectes econòmics per al perceptor siguen des de la presa de possessió com a funcionari dels cossos docents i no des de l'1 de gener de l'any següent a l'obtenció de la condició de PDI Funcionari.

Un trabajo digno no es un privilegio 01

CCOO, el sindicato con mayor representatividad en universidad a nivel estatal ha solicitado al Ministro de Universidades una reunión, lo antes posible, para poner en común los retos a los que se enfrenta la educación superior y nuestras reivindicaciones en materia de universidad y de los y las profesionales universitarios.

Desde la Federación de Enseñanza de CCOO entendemos que entre los temas fundamentales y algunos de ellos urgentes, se hallan los siguientes:

·Creación de la mesa de negociación de Universidad con los sindicatos mayoritarios.

·Derogación del RD 14/2012, en los aspectos que competen a universidad.

·Financiación de la universidad pública.

·Cumplimiento de los Acuerdos de mejora del empleo público en el ámbito universitario.

·Carrera académica, condiciones laborales (precarización y temporalidad de las plantillas), condiciones académicas (equiparación del PDI funcionario y laboral) y desarrollo del estatuto del PDI.

·Modificación de la estructura y funcionamiento de la ANECA. Revisión de los criterios de acreditaciones. Establecimiento de convenios de reconocimiento de acreditaciones realizadas por otras agencias autonómicas.

·Desarrollo del EBEP en el ámbito de la universidad.

·Actualización de retribuciones (modificación RD 1086/1989) y recuperación del salario completo en las pagas extras para el PDI Funcionario.

·Financiación de las retribuciones de los contratos predoctorales contemplados en el Estatuto del Personal Investigador en Formación y revisión de la falta de convocatoria de ayudas a la movilidad para estancias breves FPU 2019.

Además, te informamos de que  la Federación de Enseñanza de CCOO solicitó la rectificación de algunos aspectos del artículo 2.4 de la Resolución de 10 de diciembre de 2019, de la Secretaría de Estado de Universidades, Investigación, Desarrollo e Innovación, por la que se fija el procedimiento y plazo de presentación de solicitudes de evaluación de la actividad investigadora a la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora.

Estas modificaciones están relacionadas con la redacción sobre los efectos económicos en los que en el texto se indica que será el 1 de enero del año siguiente a la solicitud y puede inducir a error de interpretación puesto que el plazo de solicitud finalizaba el día 15 de enero, con las excedencias que solo contempla las actuales y pedimos que se incluyan también las ya disfrutadas, y también solicitamos al Ministerio que, en el caso de la convalidación de la actividad investigadora antes de acceder a la función pública, los efectos económicos para el perceptor sean desde la toma de posesión como funcionario de los cuerpos docentes y no desde el 1 de enero del año siguiente a la obtención de la condición de PDI Funcionario.

Som universitat pública

Código legislativo de universidades

Serveis per a l'afiliació de CCOO

Julia Benet        77040