CCOO i UGT han enviat de forma conjunta una carta al Ministre d'Universitats en la qual tenint en compte la situació actual en les universitats exigeixen que s'arbitren les mesures següents:

. La pròrroga dels contractes de PDI Laboral i d'Investigadors, de manera excepcional, com a màxim fins al 31 de juliol de 2021, obviant les dates de terme contractual a les quals fa referència la LOU. En els moments actuals estan suspesos tots els terminis administratius i, tenint en compte la complexitat dels processos de convocatòria i selecció del personal de les universitats públiques o la necessitat d'obtenir acreditacions d'organismes externs, entenem que si no s'adopta aquesta mesura serà molt difícil iniciar i desenvolupar amb normalitat l'activitat universitària del curs acadèmic 2020-2021; a part del perjudici que es pot ocasionar a les persones en el desenvolupament de la seua carrera professional. Considerem que la mesura adoptada pel Ministeri de considerar l'ampliació per un període màxim de tres mesos, després de la finalització de l'Estat d'Alarma, per als contractes LOU de PDI laboral amb vinculació temporal, que finalitzen durant aquest període excepcional, és positiva però insuficient.

. La pròrroga de les Ajudes Predoctorals, de qualsevol àmbit, amb ajornament de les dates límit per a la defensa de la tesi.

. La coordinació del Ministeri i de la CRUE per a la finalització del curs acadèmic 2019-2020 i el retard general en l'inici del curs acadèmic 2020-2021, tenint en compte la modificació de dates de realització de la EVAU, almenys per a estudiants de primer curs de grau.

. L'adaptació dels criteris d'acreditació de les titulacions presencials de Grau i Màster Oficial durant el present curs acadèmic, tenint en compte la situació excepcional en la qual ens trobem.

. El manteniment de reunions i la negociació amb els agents socials, representants legítims dels treballadors

Secretaries d'Universitats i Recerca de FE CCOO i FeSP-UGT

CCOO y UGT han enviado de forma conjunta una carta al Ministro de Universidades en la que teniendo en cuenta la situación actual en las universidades exigen que se arbitren las medidas siguientes:

. La prórroga de los contratos de PDI Laboral y de Investigadores, de modo excepcional, como máximo hasta el 31 de julio de 2021, obviando las fechas de término contractual a las que hace referencia la LOU. En los momentos actuales están suspendidos todos los plazos administrativos y, teniendo en cuenta la complejidad de los procesos de convocatoria y selección del personal de las universidades públicas o la necesidad de obtener acreditaciones de organismos externos, entendemos que si no se adopta esta medida será muy difícil iniciar y desarrollar con normalidad la actividad universitaria del curso académico 2020-2021; aparte del perjuicio que se puede ocasionar a las personas en el desarrollo de su carrera profesional. Consideramos que la medida adoptada por el Ministerio de considerar la ampliación por un periodo máximo de tres meses, tras la finalización del Estado de Alarma, para los contratos LOU de PDI laboral con vinculación temporal, que finalicen durante este periodo excepcional, es positiva pero insuficiente.

. La prórroga de las Ayudas Predoctorales, de cualquier ámbito, con aplazamiento de las fechas límite para la defensa de la tesis.

. La coordinación del Ministerio y de la CRUE para la finalización del curso académico 2019-2020 y el retraso general en el inicio del curso académico 2020-2021, teniendo en cuenta la modificación de fechas de realización de la EVAU, al menos para estudiantes de primer curso de grado.

. La adaptación de los criterios de acreditación de las titulaciones presenciales de Grado y Máster Oficial durante el presente curso académico, teniendo en cuenta la situación excepcional en la que nos hallamos.

. El mantenimiento de reuniones y la negociación con los agentes sociales, representantes legítimos de los trabajadores

Secretarías de Universidades e Investigación de FE CCOO y FeSP-UGT

Ho parem si et quedes a casa

Ho parem si et mentalitzes que això no serà fàcil