Sexennis de transferència

CCOO ha enviat una carta a la Directora de la ANECA, Sra. Mercedes Siles Molina sol·licitant que, com més prompte millor, es debaten i tinguen en compte les següents consideracions:

* Conèixer si s'han modificat els criteris d'avaluació o la seua aplicació entre la primera i la segona tanda d'avaluacions, ja que en les primeres resolucions el percentatge positiu era del 64,36% mentre que en les segones ha descendit al 40,61%.

* Sol·licitem que es milloren les motivacions de les resolucions ja que, les mateixes, no ajuden al fet que el PDI conega les seues llacunes en aquest camp i puga millorar futures sol·licituds.

* Exigim un major desenvolupament, concreció i claredat tant dels criteris generals com dels indicadors d'avaluació, incloent fins i tot exemples concrets, que ajuden el PDI a valorar si està en condicions de sol·licitar el sexenni i afinar la justificació dels mèrits. Per exemple, si la facturació és un indicador, explicitar imports de referència.

* Els resultats reflecteixen un important biaix de gènere: de les sol·licituds avaluades fins al 15 d'abril de 2020, 8398 han sigut d'homes (66,59%) i 4213 de dones (33,41%). Si atenem els resultats, de les resolucions positives 4099 han sigut d'homes (73,75%) i només 1459 de dones (26,25%). Sol·licitem, per tant, una anàlisi profunda que permeta corregir urgentment aquest biaix.

* Sol·licitem que s'aclarisca si el sexenni de transferència és equivalent al sexenni d'investigació tant a nivell retributiu com a efectes acadèmics.

* Demanem que s'indique amb claredat en la Web de la ANECA el procediment per a realitzar recursos i terminis de presentació tenint en compte l'Estat d'Alarma, en cas d'avaluació desfavorable.

A més de tractar aquests punts, considerem que hi ha uns altres que hem reivindicat fa temps com la revisió de les altes taxes de fracàs en els processos d'acreditació en determinades àrees, revisió de criteris d'acreditació del programa ACADÈMIA, etc.,

La ANECA, s'hauria de reunir com més prompte millor amb els representants dels treballadors, màximament tenint en compte que les seues decisions afecten directament el desenvolupament professional, a la carrera acadèmica i a les condicions de treball del Personal Docent i Investigador de les Universitats.

Resultats obtinguts, desglossats per camp científic, comunitat autònoma i gènere.

Sexenios de transferencia

CCOO ha enviado una carta a la Directora de la ANECA, Dña. Mercedes Siles Molina solicitando que, a la mayor brevedad posible, se debatan y tengan en cuenta las siguientes consideraciones:

* Conocer si se han modificado los criterios de evaluación o su aplicación entre la primera y la segunda tanda de evaluaciones, ya que en las primeras resoluciones el porcentaje positivo era del 64,36% mientras que en las segundas ha descendido al 40,61%.

* Solicitamos que se mejoren las motivaciones de las resoluciones ya que, las mismas, no ayudan a que el PDI conozca sus lagunas en este campo y pueda mejorar futuras solicitudes.

* Exigimos un mayor desarrollo, concreción y claridad tanto de los criterios generales como de los indicadores de evaluación, incluyendo incluso ejemplos concretos, que ayuden al PDI a valorar si está en condiciones de solicitar el sexenio y afinar la justificación de los méritos. Por ejemplo, si la facturación es un indicador, explicitar importes de referencia.

* Los resultados reflejan un importante sesgo de género: de las solicitudes evaluadas hasta el 15 de abril de 2020, 8398 han sido de hombres (66,59%) y 4213 de mujeres (33,41%). Si atendemos a los resultados, de las resoluciones positivas 4099 han sido de hombres (73,75%) y sólo 1459 de mujeres (26,25%). Solicitamos, por tanto, un análisis profundo que permita corregir urgentemente este sesgo.

* Solicitamos que se aclare si el sexenio de transferencia es equivalente al sexenio de investigación tanto a nivel retributivo como a efectos académicos.

* Pedimos que se indique con claridad en la Web de la ANECA el procedimiento para realizar recursos y plazos de presentación teniendo en cuenta el Estado de Alarma, en caso de evaluación desfavorable.

Además de tratar estos puntos, consideramos que hay otros que hemos reivindicado hace tiempo como la revisión de las altas tasas de fracaso en los procesos de acreditación en determinadas áreas, revisión de criterios de acreditación del programa ACADEMIA, etc.,

La ANECA, se tendría que reunir a la mayor brevedad posible con los representantes de los trabajadores, máxime teniendo en cuenta que sus decisiones afectan directamente al desarrollo profesional, a la carrera académica y a las condiciones de trabajo del Personal Docente e Investigador de las Universidades.

Resultados obtenidos, desglosados por campo científico, comunidad autónoma y género.

Ho parem quan confies que eixirem d'això

Guies. Reincorporació presencial al treball

Oferta de cursos en línea para el PAS laboral, PAS funcionario de universidad, docentes, opositores, interinos y personas desempleadas

Julia Benet        77040