CCOO Informa: sexennis de transferència

En relació amb els efectes del SEXENNI DE TRANSFERÈNCIA, des de CCOO defensem la seua plena i immediata equiparació, en tots els sentits, amb els sexennis d'investigació.

Entenem, per tant, i així ho traslladem a l'equip rectoral, que no té sentit la dilació en aquest sentit, ni que la Universitat Politècnica de València espere a cap resposta del Ministeri d'Universitats sobre aquest particular, perquè la normativa és clara.

La normativa per la qual s'han generat i convocat els sexennis de transferència emmarca aquests nítidament en l'àmbit de l'avaluació de la investigació. És per això que no entenem que la Universitat Politècnica de València s'escude en dubtes legals per a esquivar la seua aplicació immediata amb el mateix valor que els sexennis d'investigació. De fet, altres universitats valencianes (Universitat d'Alacant i la Universitat Jaume I) així ho han reconegut i estan aplicant, igual que altres universitats espanyoles (Oviedo, Jaén, Sevilla, etc.).

A més de tot això, és evident que la transferència del coneixement és una funció social fonamental de la universitat, que ha de promoure's en la major mesura possible, atès que la universitat espanyola no està particularment ben situada en la transferència del saber cap a la nostra societat. Deu així mateix subratllar-se que l'avaluació dels sexennis de transferència s'ha realitzat amb un nivell d'exigència molt elevat i el presentar-se a la mateixa ha comportat un esforç afegit rellevant a la part del PDI que ha pogut i volgut presentar-se.

Des de CCOO hem sigut i som crítics amb els models a l'ús de mesurament de l'activitat docent i investigadora, per entendre que impliquen una sobrecàrrega de l'activitat burocràtica del PDI i no sempre responen adequadament a les seues finalitats; però el que en cap cas pot ocórrer és que una vegada plantejats els mateixos i superada aquesta avaluació positivament, les administracions no complisquen amb els incentius que la pròpia normativa reconeix.

Per tot això, CCOO reclama el reconeixement per part de la Universitat Politècnica de València dels sexennis de transferència, amb plena equiparació immediata als d'investigació i amb els efectes corresponents en matèria de:

retribució addicional
   reducció de docència per a CD, TU i CU
   complements autonòmics
   direcció de tesis doctorals i formar part de tribunals.

CCOO Informa: sexenios de transferencia

En relación con los efectos del SEXENIO DE TRANSFERENCIA, desde CCOO defendemos su plena e inmediata equiparación, en todos los sentidos, con los sexenios de investigación.

Entendemos, por tanto, y así lo trasladamos al equipo rectoral, que no tiene sentido la dilación en este sentido, ni que la Universitat Politècnica de València espere a ninguna respuesta del Ministerio de Universidades sobre este particular, pues la normativa es clara.

La normativa por la que se han generado y convocado los sexenios de transferencia enmarca estos nítidamente en el ámbito de la evaluación de la investigación. Es por ello que no entendemos que la Universitat Politècnica de València se escude en dudas legales para esquivar su aplicación inmediata con el mismo valor que los sexenios de investigación. De hecho, otras universidades valencianas (Universitat d’Alacant y la Universitat Jaume I) así lo han reconocido y están aplicando, al igual que otras universidades españolas (Oviedo, Jaén, Sevilla, etc.).

Además de todo esto, es evidente que la transferencia del conocimiento es una función social fundamental de la universidad, que debe promoverse en la mayor medida posible, dado que la universidad española no está particularmente bien situada en la transferencia del saber hacia nuestra sociedad. Debe asimismo subrayarse que la evaluación de los sexenios de transferencia se ha realizado con un nivel de exigencia muy elevado y el presentarse a la misma ha comportado un esfuerzo añadido relevante a la parte del PDI que ha podido y querido presentarse.

Desde CCOO hemos sido y somos críticos con los modelos al uso de medición de la actividad docente e investigadora, por entender que implican una sobrecarga de la actividad burocrática del PDI y no siempre responden adecuadamente a sus fines; pero lo que en ningún caso puede ocurrir es que una vez planteados los mismos y superada dicha evaluación positivamente, las administraciones no cumplan con los incentivos que la propia normativa reconoce.

Por todo ello, CCOO reclama el reconocimiento por parte de la Universitat Politècnica de València de los sexenios de transferencia, con plena equiparación inmediata a los de investigación y con los efectos correspondientes en materia de:

retribución adicional
    reducción de docencia para CD, TU y CU
    complementos autonómicos
    dirección de tesis doctorales y formar parte de tribunales.

Ho parem quan confies que eixirem d'això

Guies. Reincorporació presencial al treball

Oferta de cursos en línea para el PAS laboral, PAS funcionario de universidad, docentes, opositores, interinos y personas desempleadas

Julia Benet                 77040