Acreditació del personal docent i investigador

El nou Reial Decret d'acreditació del professorat universitari fomenta la discrecionalitat del procés

Consideracions i al·legacions presentades per CCOO

El Reial Decret pel qual es modifica l'acreditació del personal docent i investigador (PDI) funcionari estableix un sistema menys objectiu, transparent i imparcial que l'actual i continua menysvalorant la activitat docent enfront de la recerca.

Reial decret 415/2015, de 29 de maig, pel qual es modifica el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, per el que s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris.

Pendent de fer una valoració en profunditat, la Federació d'Ensenyament de CCOO segueix mantenint que el nou barem purament qualitatiu no permet l'autoavaluació dels candidats, en impedir mesurar amb exactitud els seus mèrits, i dificultarà encara més l'obtenció de l'acreditació que permet al professorat accedir a la universitat.
Igualment, fracassa en l'intent d'equilibrar qualitat i quantitat de mèrits.
Sembla que l'objectiu final del Govern és endurir els requisits per a l'acreditació, encara que el seu argument siga incrementar la qualitat dels acreditats.

Notícia:

Acreditación del personal docente e investigador

El nuevo Real Decreto de acreditación del profesorado universitario fomenta la discrecionalidad del proceso

El Real Decreto por el que se modifica la acreditación del personal docente e investigador (PDI) funcionario establece un sistema menos objetivo, transparente e imparcial que el actual y continúa minusvalorando la actividad docente frente a la investigación.

Real Decreto 415/2015, de 29 de mayo, por el que se modifica el Real Decreto 1312/2007, de 5 de octubre, por el que se establece la acreditación nacional para el acceso a los cuerpos docentes universitarios.

Pendiente de hacer una valoración en profundidad, la Federación de Enseñanza de CCOO sigue manteniendo que el nuevo baremo puramente cualitativo no permite la autoevaluación de los candidatos, al impedir medir con exactitud sus méritos, y dificultará todavía más la obtención de la acreditación que permite al profesorado acceder a la universidad. Igualmente, fracasa en el intento de equilibrar calidad y cantidad de méritos.
Parece que el objetivo final del Gobierno es endurecer los requisitos para la acreditación, aunque su argumento sea incrementar la calidad de los acreditados.

Noticia: