Mes universitats privades en detriment de les públiques

REIAL DECRET: Creació d'universitats i centres

Consideracions i al·legacions presentades per CCOO

Publicat el Reial decret que obri les portes a les universitats privades en detriment de les públiques

Les campus privats han proliferat des de 1997 en detriment de les universitats públiques, passant de 13 a 33, a pesar que el Govern parla insistentment de la necessitat de reduir el que considera un nombre excessiu de titulacions i centres.

Reial decret 420/2015, de 29 de maig, de creació, reconeixement, autorització i acreditació d'universitats i centres universitaris.

El text estableix els nous requisits per a la creació, reconeixement, autorització i acreditació d'universitats i centres obrirà les portes a les universitats privades en detriment de les públiques, ja que les exigències per a açò seran molt més laxes i el seu control pràcticament inexistent.

D'aquesta forma, es facilita el negoci privat d'acord amb la Llei 20/2013, de garantia de la unitat de mercat, amb la finalitat de "crear un entorn molt més favorable a la competència i a la inversió, facilitant que els agents econòmics puguen beneficiar-se dels guanys d'una major dimensió en termes de productivitat i costos".

Noticia:

Mas universidades privadas en detrimento de las públicas

REAL DECRETO:  Creación de universidades y centros

Publicado el Real Decreto que abre las puertas a las universidades privadas en detrimento de las públicas

Las campus privados han proliferado desde 1997 en detrimento de las universidades públicas, pasando de 13 a 33, a pesar de que el Gobierno habla insistentemente de la necesidad de reducir lo que considera un número excesivo de titulaciones y centros.

Real Decreto 420/2015, de 29 de mayo, de creación, reconocimiento, autorización y acreditación de universidades y centros universitarios.

El texto establece los nuevos requisitos para la creación, reconocimiento, autorización y acreditación de universidades y centros abrirá las puertas a las universidades privadas en detrimento de las públicas, ya que las exigencias para ello serán mucho más laxas y su control prácticamente inexistente.

De esta forma, se facilita el negocio privado de acuerdo con la Ley 20/2013, de garantía de la unidad de mercado, con el fin de "crear un entorno mucho más favorable a la competencia y a la inversión, facilitando que los agentes económicos puedan beneficiarse de las ganancias de una mayor dimensión en términos de productividad y costes".

Noticia:

Servicios para la afiliación de CCOO