Des de CCOO, creiem que, a pesar la situació actual de les universitats, la UPV hauria de reconèixer el treball i esforç realitzat pels seus treballadors al llarg d'aquests anys.

Des de CCOO, considerem per tant que la UPV hauria de:

– d'una banda, reconèixer i retribuir els mèrits docents (quinquennis) al PDI laboral com succeeix en altres universitats no solament del País Valencià sinó de tot l'estat espanyol; aquests mèrits ja es valoren i es contemplen perquè, per necessitats de gestió, el personal laboral ocupe posats de responsabilitat en diferents comissions acadèmiques que exigeixen aquest requisit per a la seua constitució;

– i d'altra banda, compensar al PDI tant laboral com a funcionari acreditat a una categoria superior la impossibilitat de promocionar sobre la base de la taxa de reposició imposada per RDL 14/2012. S'ha de lluitar perquè la taxa de reposició, que actualment correspon a una taxa de promoció interna, implique l'entrada de personal nou que garantisca el relleu generacional dins de la universitat (recordem per exemple que els TU acreditats a CU no generen una nova plaça de funcionari). Però hem de recordar que abans de res és imprescindible que es garantisca l'estabilitat de tot el personal i s'evite la precarietat laboral en la nostra universitat.

Des de CCOO, instem al fet que la UPV cerque solucions i vies consensuades per a escometre aquestes iniciatives, amb accions concretes no solament davant la nova direcció general d'Universitats sinó també dins de la nostra universitat.

Desde CCOO, creemos que, a pesar la situación actual de las universidades, la UPV debería reconocer el trabajo y esfuerzo realizado por sus trabajadores a lo largo de estos años.

Desde CCOO, consideramos por tanto que la UPV debería:

–        por una parte, reconocer y retribuir los méritos docentes (quinquenios) al PDI laboral como sucede en otras universidades no solo del País Valencià sino de todo el estado español; dichos méritos ya se valoran y se contemplan para que, por necesidades de gestión, el personal laboral ocupe puestos de responsabilidad en distintas comisiones académicas que exigen este requisito para su constitución;

–        y por otra parte, compensar al PDI tanto laboral como funcionario acreditado a una categoría superior la imposibilidad de promocionar en base a la tasa de reposición impuesta por RDL 14/2012. Se debe luchar para que la tasa de reposición, que actualmente corresponde a una tasa de promoción interna, implique la entrada de personal nuevo que garantice el relevo generacional dentro de la universidad (recordemos por ejemplo que los TU acreditados a CU no generan una nueva plaza de funcionario). Pero hemos de recordar que ante todo es imprescindible que se garantice la estabilidad de todo el personal y se evite la precariedad laboral en nuestra universidad.

Desde CCOO, instamos a que la UPV busque soluciones y vías consensuadas para acometer estas iniciativas, con acciones concretas no solo ante la nueva dirección general de Universidades sino también dentro de nuestra universidad.

Serveis per a l'afiliació de CCOO