2008-07-18 - Anàlisi crítica i propostes de CCOO dels nous plans d'estudis a la UPV

Anàlisi de CCOO sobre el desenvolupament dels nous Plans d'Estudi en la Universitat Politècnica de València en l'entorn del EEES

Benvolgut/da company/a,

en CCOO hem analitzat el document elaborat per la UPV "Diseño de titulaciones. Documento marco UPV" i hem trobat nombroses qüestions com a mínim dubtoses que ens var portar a dirigir-nos, fa dos meses, al rector i als directors i directores de centre amb un escrit que us varem enviar en el seu moment.

Per últim, des de CCOO us volem remarcar quina són les conclusions del nostre escrit que us convidem a llegir atentament:

«En conseqüència, a CCOO pensem que el document anomenat “Diseño de titulaciones. Documento marco UPV” és clarament deficitari i que deixa a la bona voluntat de les escoles accions que haurien d’estar coordinades a nivell universitari, com són:

- Garantir a tot el professorat adscrit a totes les àrees de coneixement el dret a mantenir un lloc de treball de qualitat i les possibilitats futures de promoció, assegurant-hi la docència de tots i totes, sense excepcions.

- Garantir a l’alumnat la impartició d’una formació de qualitat, adaptada a les noves exigències de l’Espai Europeu d’Educació Superior, promovent la incorporació de metodologies actives, amb el reconeixement al professorat del treball real que això pressuposa.

- Garantir a l’alumnat catalanoparlant el benefici de les competències professionals en la seua llengua, mantenint el compromís de Rectorat en la promoció de les assignatures de Valencià Tècnic en totes les titulacions (sense oblidar la necessitat d’una promoció real de la docència en valencià i el seu ús a l’aula).

- Assegurar la mobilitat dels alumnes entre les diferents enginyeries, promovent la coordinació entre centres a l’hora de dissenyar les assignatures bàsiques.

- Introduir criteris d’interès social, acadèmic i estratègic per a crear o mantenir una titulació.

- Mantenir una optativitat, el més àmplia possible, basada en criteris acadèmics i en la disponibilitat real de professorat.»

Una salutació

Professors i professores delegats de CCOO en JPDI i CE.