CCOO ACONSEGUEIX LA INDEMNITZACIÓ Al PERSONAL INVESTIGADOR AMB CONTRACTE PREDOCTORAL

Com coneixeu, en CCOO portem anys insistint en la necessitat de reconèixer el dret a la indemnització per finalització de contracte del personal investigador predoctoral en formació PIPF -un contracte a temps complet i anual prorrogable-, que entenem ha d'assimilar-se a la del contracte indefinit -això és, acomiadament objectiu de 20 dies per any de servei-.

Després de la demanda interposada per CCOO contra UGT, CIG i la Universidade de Santiago de Compostel·la -USC-, el Tribunal Superior de Justícia de Galícia -TSXG-ha dictat una sentència que reconeix aquest dret a indemnització per cessament o finalització de contracte del personal investigador amb contracte predoctoral, en els termes de l'article 49.1.C) de l'Estatut dels Treballadors -10, 11 o 12 dies per any de servei, en funció de la duració del contracte-, igualant per tant al contracte d'obra i servei.

Aquesta contractació predoctoral deriva de l'Ordre de 2 d'agost de 2013, de la Conselleria d'Educació. Els serveis jurídics de CCOO entenien que constituïa una discriminació entre el personal temporal i l'indefinit, aspecte en què coincideix la resolució del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, consultat pel TSXG, estimant parcialment la nostra demanda.

 

Per tant, el TSXG dóna la raó a CCOO en dos aspectes:

. Nega que els contractes predoctorals siguen formatius, per realitzar les mateixes funcions que la resta del personal investigador.

. Condemna a la USC al pagament de la indemnització per 12 dies de salari per any de servei -o la part proporcional en cas de no aconseguir aquest període-.


Contra aquesta sentència guanyada per CCOO només cap recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

 

                                Text de la sentència

   huelga4a

 


CCOO CONSIGUE LA INDEMNIZACIÓN AL PERSONAL INVESTIGADOR CON CONTRATO PREDOCTORAL

Como conocéis, en CCOO llevamos años insistiendo en la necesidad de reconocer el derecho a la indemnización por finalización de contrato del personal investigador predoctoral en formación PIPF -un contrato a tiempo completo y anual prorrogable-, que entendemos debe asimilarse a la del contrato indefinido -esto es, despido objetivo de 20 días por año de servicio-.

Tras la demanda interpuesta por CCOO contra UGT, CIG y la Universidade de Santiago de Compostela -USC-, el Tribunal Superior de Justicia de Galicia -TSXG-ha dictado una sentencia que reconoce este derecho a indemnización por cese o finalización de contrato del personal investigador con contrato predoctoral, en los términos del artículo 49.1.C) del Estatuto de los Trabajadores -10, 11 o 12 días por año de servicio, en función de la duración del contrato-, igualando por tanto al contrato de obra y servicio.

Esta contratación predoctoral deriva de la Orden de 2 de agosto de 2013, de la Consellería de Educación. Los servicios jurídicos de CCOO entendían que constituía una discriminación entre el personal temporal y el indefinido, aspecto en que coincide la resolución del Tribunal de Justicia de la Unión Europea, consultado por el TSXG, estimando parcialmente nuestra demanda.

 

Por tanto, el TSXG da la razón a CCOO en dos aspectos:

. Niega que los contratos predoctorales sean formativos, por realizar las mismas funciones que el resto del personal investigador.

. Condena a la USC al pago de la indemnización por 12 días de salario por año de servicio -o la parte proporcional en caso de no alcanzar este periodo-.


Contra esta sentencia ganada por CCOO sólo cabe recurso de casación ante el Tribunal Supremo.

 

                              Texto de la sentencia

 

 

 


Guia d'Aprenentes, Becàries, Becaris i treball precari de CCOO


Som universitat pública

 


Serveis per a l'afiliació de CCOO

Atenció a l´afiliació

http://www.ccoo.upv.es/images/logoccoo.png

   Edifici 6-E (Gabinet Mèdic)
Telèfons:   963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez            79029
José Segovia            77040
Consuelo Vallés         77043
Ildefonso Pelayo        77043
Juanjo Escobar (Gandía) 43003

email:      Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web:        http://www.ccoo.upv.es

Twitter:    https://twitter.com/ccooupv
Facebook:   https://www.facebook.com/ccooupv/


Afilia't a CCOO PV: https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php

.

 

Agenda

Lun Mar Mié Jue Vie Sáb Dom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

utilizamos cookies propias y de terceros por motivos de seguridad, mejorar la experiencia del usuario y conocer sus hábitos de navegación. Si continuas navegando, entendemos que admites nuestra política de cookies.