EN CONTRA DE LA NOVA NOA: tots a 32 crèdits?

Després de les reunions de la mesa del PDI els dies 27 de novembre i 3 de desembre per a negociar el document sobre la nova Normativa d'Ordenació Acadèmica (NOA), no s'ha arribat a cap acord entre l'administració i la part social, amb la qual cosa s'ha donat per finalitzada la negociació. La manca de voluntat per part de l'administració per entrar en un procés de negociació respecte a uns dels punts clau del document (32 crèdits acadèmics com a càrrega de treball per a tot el professorat), així com la negativa a ampliar el termini de negociació, ha posat de manifest la nul·la intenció dels responsables de la UPV a negociar com correspon en la mesa del PDI un tema que afecta directament a les nostres condicions de treball.

Des de CCOO instem a la retirada de la nova NOA que es vol implantar des de Rectorat de la UPV per al curs 2016/2017. La filosofia de partida de la nova NOA és que la càrrega del professorat és, amb caràcter general, 32 crèdits “acadèmics”. Aquesta idea, heretada de la NOA vigent, mai no ha estat negociada amb els representants del PDI d'aquesta universitat i objectivament va més enllà del decret Wert. D'altra banda, la nova NOA subjuga les reduccions de docència per recerca i millora docent a la saturació del departament, sense que la reducció per gestió es veja afectada en cap cas. En conseqüència, es converteix en una eina per a limitar la nova contractació de PDI i la carrera professional, a costa de mantenir i emmascarar l'esmentada saturació, la qual cosa afecta al relleu generacional i sobretot, desincentiva l'activitat investigadora del PDI novell que encara no dispose d'un sexenni viu. Finalment, la nova NOA defineix una nova mètrica de productivitat que no s'utilitza dins de la pròpia norma, i el funcionament, l'objectiu i l'aplicació de la qual generen molts dubtes.

El fet que aquesta nova NOA subjugue els reconeixements per recerca i millora docent a la saturació del departament (poden veure's reduïts fins a deixar-los en un terç del seu valor total) implica, en la nostra opinió, que aquesta nova NOA pot ser utilitzada per a incrementar la càrrega docent sense atendre a altres aspectes que considerem molt importants per a establir una saturació docent adequada. Són aspectes com la grandària màxima de grup, polítiques universitàries de contractació i descontractació, relleu generacional, carrera professional, promoció de l'obtenció de sexennis (derivada del pla estratègic de la UPV) i, en darrer lloc, el reconeixement real de la càrrega de treball que suposa la gestió acadèmica produïda per Bolonya (per exemple, la derivada de l'avaluació contínua). Entenem que rectorat considere que tots aquests aspectes no poden ser definits en una sola normativa (la NOA), però si es permet disminuir els reconeixements per recerca i millora docent a causa de la saturació docent, haurien d'establir-se mecanismes alternatius que permeten negociar la quantia màxima d'aquesta disminució.

Finalment, considerem que la nova NOA és un document que reflecteix un càlcul més complicat del que és necessari, ja que, en realitat, no calen tantes fórmules per a arribar a reconeixements molt similars als oferits per la NOA vigent, amb la finalitat de mesurar la nostra saturació més enllà de l'encàrrec docent.

Les raons detallades per les quals CCOO està en contra de la nova NOA s'exposen a continuació:

[enllaç]

ESBORRANY de la nova NOA