1. PLAZO DE PRESENTACIÓN DE LAS JUSTIFICACIONES ECONÓMICAS Y CIENTÍFICO-TÉCNICAS
2. GASTOS YA ABONADOS, RELACIONADOS CON VIAJES QUE HAN SIDO CANCELADOS
3. GASTOS DERIVADOS DE ESTANCIAS PREVISTAS, SUSPENDIDAS O CANCELADAS
4. RETRASO DE LA FECHA DE DEFENSA DE LA TESIS (POP)
5. EXTENSIÓN DE CONTRATOS
6. RETRASO EN LAS RESPUESTAS DE LA AGENCIA
7. COMISIONES DE EVALUACIÓN
8. PLAZO DE ALEGACIONES A REQUERIMIENTOS DE SUBSANACIÓN/ACUERDOS DE INICIO DE PROCEDIMIENTOS DE REINTEGRO/RECURSOS DE REPOSICIÓN
9. VIGENCIA DEL DOCUMENTO DE PLANIFICACIÓN DE CONVOCATORIAS
10. SOLICITUDES DE MODIFICACIÓN DE LAS RESOLUCIONES DE CONCESIÓN
11. SITUACIÓN DE LAS CONVOCATORIAS EN CURSO
a) Este es un documento dinámico, que se actualizará cuando sea necesario a la vista de la información de que se disponga en cada momento, durante la vigencia del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, y sus posibles modificaciones. Por ello, se ha introducido al inicio de cada pregunta la fecha en que se ha incluido dicha pregunta en el documento.
b) Las respuestas están basadas en las condiciones establecidas en las resoluciones de las convocatorias y en el resto de normas vigentes en este momento. En caso de que, como consecuencia de la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, se aprobaran normas de rango superior que permitieran establecer nuevas condiciones respecto a las recogidas en las convocatorias en vigor, la Agencia estudiaría la posibilidad de dar cobertura a situaciones que actualmente no la tienen. Por ello, la recomendación general de momento es guardar todos documentos que puedan acreditar en el futuro que dichas situaciones se produjeron como consecuencia de la crisis derivada de la pandemia del COVID-19.
c) Cualquier información relevante durante el periodo de la crisis sanitaria se comunicará a través de la web del Ministerio de Ciencia e Innovación, en http://www.ciencia.gob.es/, entrando en Agencia Estatal de Investigación.
Documento - preguntas frecuentes
Aquest virus el parem units
Ho parem si et quedes a casa
Ho parem si et mentalitzes que això no serà fàcil
Ho parem cada vegada que et llaves les mans
Ho parem si ajudes i fas cas als nostres professionals
Ho parem quan confies que eixirem d'això
Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029
José Segovia 77040
Consuelo Vallés 77043
Ildefonso Pelayo 77043
Julia Benet 77040
Juanjo Escobar (Gandía) 43003
Pepe Mantas (Alcoi) 28428
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO : https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php
.
Pròrroga automàtica dels contractes d'Ajudants, Professors Ajudants doctores, Professors Associats i Professors Visitants.
NOTA INFORMATIVA, Ministeri d'Universitats.
Regles aplicables, durant l'estat d'alarma pel COVID-19, a la duració de determinats contractes de personal docent i investigador celebrats per les universitats.
El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, estableix un conjunt d'accions temporals extraordinàries orientades a protegir la salut i seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública.
En el que afecta a l'àmbit de competències del Ministeri d'Universitats, l'article 7 inclou mesures per a la limitació de la llibertat de circulació de les persones, l'article 9 la suspensió de l'activitat educativa universitària presencial i la disposició addicional tercera, la suspensió dels termes i la interrupció dels terminis administratius, entre altres.
La declaració de l'estat d'alarma ha comportat l'adopció de mesures extraordinàries per a la protecció de la salut pública, així com per a fer front a l'impacte social i econòmic d'aquesta situació excepcional. Així, s'han dut a terme accions per a, en primer lloc, reforçar la protecció dels treballadors, les famílies i els col·lectius vulnerables; segon, donar suport a la continuïtat en l'activitat productiva i el manteniment de l'ocupació, inclosa l'activitat educativa i investigadora del sistema universitari; i tercer, reforçar la lluita contra la malaltia.
Respecte del personal docent i investigador de les universitats, l'estat d'alarma ha implicat la suspensió dels diversos processos per a l'accés a places dels cossos docents universitaris. Aquesta suspensió ve derivada de la impossibilitat de convocar i dur a terme els concursos corresponents per dos motius, principalment: d'una banda, l'aplicació de la suspensió de terminis administratius contemplat en la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març; per un altre, per la limitació de la lliure circulació de les persones que impedeix la reunió pública de les comissions de selecció. Aquesta situació repercuteix també en els contractes amb duració temporal d'aquelles figures docents contingudes en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats (LOU), com són els ajudants, els professors ajudants doctores, els professors associats i els professors visitants.
La situació extraordinària derivada de la declaració de l'estat d'alarma aconsella establir la pròrroga d'aquests contractes durant el temps de vigència d'aquest estat d'alarma, podent excedir els límits temporals màxims previstos per a aquest tipus de contractació establits per la pròpia LOU.
Així, aquest Ministeri ha proposat l'aprovació d'una disposició legal amb el següent contingut:
- Els contractes d'ajudants, professors ajudants doctores, professors associats i professors visitants, celebrats conforme als articles 49, 50, 53 i 54 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, la duració màxima de les quals estiga prevista que finalitze durant la vigència de l'estat d'alarma i de les seues pròrrogues, en els termes establits en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara de l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, es prorrogaran d'acord amb les regles establides en els apartats següents, excepte pacte en contrari.
- Aquesta pròrroga es realitzarà pel temps de duració de l'estat d'alarma i, si escau, les seues pròrrogues. Excepcionalment, per motius justificats, les parts podran acordar, amb caràcter previ a la data de finalització del contracte, una pròrroga del mateix per fins a tres mesos addicionals al temps de duració de l'estat d'alarma i les seues pròrrogues.
- La duració dels contractes prorrogats en aplicació d'aquesta disposició podrà excedir els límits màxims previstos per als mateixos en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre.
A Madrid, a 26 de març de 2020
NOTA INFORMATIVA, Ministerio de Universidades.
Reglas aplicables, durante el estado de alarma por el COVID-19, a la duración de determinados contratos de personal docente e investigador celebrados por las universidades.
El Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, establece un conjunto de acciones temporales extraordinarias orientadas a proteger la salud y seguridad de los ciudadanos, contener la progresión de la enfermedad y reforzar el sistema de salud pública.
En lo que afecta al ámbito de competencias del Ministerio de Universidades, el artículo 7 incluye medidas para la limitación de la libertad de circulación de las personas, el artículo 9 la suspensión de la actividad educativa universitaria presencial y la disposición adicional tercera, la suspensión de los términos y la interrupción de los plazos administrativos, entre otras.
La declaración del estado de alarma ha conllevado la adopción de medidas extraordinarias para la protección de la salud pública, así como para hacer frente al impacto social y económico de esta situación excepcional. Así, se han llevado a cabo acciones para, en primer lugar, reforzar la protección de los trabajadores, las familias y los colectivos vulnerables; segundo, apoyar la continuidad en la actividad productiva y el mantenimiento del empleo, incluida la actividad educativa e investigadora del sistema universitario; y tercero, reforzar la lucha contra la enfermedad.
Respecto del personal docente e investigador de las universidades, el estado de alarma ha implicado la suspensión de los diversos procesos para el acceso a plazas de los cuerpos docentes universitarios. Dicha suspensión viene derivada de la imposibilidad de convocar y llevar a cabo los concursos correspondientes por dos motivos, principalmente: por un lado, la aplicación de la suspensión de plazos administrativos contemplado en la disposición adicional tercera del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo; por otro, por la limitación de la libre circulación de las personas que impide la reunión pública de las comisiones de selección.
Esta situación repercute también en los contratos con duración temporal de aquellas figuras docentes contenidas en la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades (LOU), como son los ayudantes, los profesores ayudantes doctores, los profesores asociados y los profesores visitantes.
La situación extraordinaria derivada de la declaración del estado de alarma aconseja establecer la prórroga de dichos contratos durante el tiempo de vigencia de dicho estado de alarma, pudiendo exceder los límites temporales máximos previstos para este tipo de contratación establecidos por la propia LOU.
Así, este Ministerio ha propuesto la aprobación de una disposición legal con el siguiente contenido:
- Los contratos de ayudantes, profesores ayudantes doctores, profesores asociados y profesores visitantes, celebrados conforme a los artículos 49, 50, 53 y 54 de la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, cuya duración máxima esté prevista que finalice durante la vigencia del estado de alarma y de sus prórrogas, en los términos establecidos en el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara del estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, se prorrogarán de acuerdo con las reglas establecidas en los apartados siguientes, salvo pacto en contrario.
- Dicha prórroga se realizará por el tiempo de duración del estado de alarma y, en su caso, sus prórrogas. Excepcionalmente, por motivos justificados, las partes podrán acordar, con carácter previo a la fecha de finalización del contrato, una prórroga del mismo por hasta tres meses adicionales al tiempo de duración del estado de alarma y sus prórrogas.
- La duración de los contratos prorrogados en aplicación de esta disposición podrá exceder los límites máximos previstos para los mismos en la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre.
En Madrid, a 26 de marzo de 2020
Aquest virus el parem units
Ho parem si et quedes a casa
Ho parem si et mentalitzes que això no serà fàcil
Ho parem cada vegada que et llaves les mans
Ho parem si ajudes i fas cas als nostres professionals
Ho parem quan confies que eixirem d'això
Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029
José Segovia 77040
Consuelo Vallés 77043
Ildefonso Pelayo 77043
Julia Benet 77040
Juanjo Escobar (Gandía) 43003
Pepe Mantas (Alcoi) 28428
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO : https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php
.
Decàleg de recomanacions per a treballar des de casa.
CCOO PV ofereix un decàleg de recomanacions preventives per al teletreball, pensades principalment per a evitar els trastorns musculoesquelètics, la fatiga visual, l'estrés i els problemes derivats de la transformació d'una part de l'habitatge en un lloc de treball.
1. Cerca un espai de treball que pugues ocupar diàriament, on pugues col·locar amb espai suficient l'ordinador (portàtil o fix) i el material que utilitzes durant l'activitat laboral. Encara que l'ideal és una habitació pròpia, pot ser la taula del menjador… però mai treballes amb portàtil en la taula de centre i des del sofà.
2. La taula no ha de produir reflexos ni enlluernaments (si té lluentor pots cobrir-la amb paper o unes tovalles mats) i ha de tindre dimensions suficients per a permetre la disposició de la pantalla i del teclat o de l'ordinador portàtil, dels documents i del material de treball. Si eres home l'alt recomanable és de 68 cm i si eres dona de 65 cm. Recorda! Mantín sempre recolzats avantbraços i mans.
3. Utilitza la cadira que millor s'adapte a la taula de treball, tant en altura com en profunditat. Procura que el conjunt ‘taula-cadira’ et permeta un espai suficient per a allotjar les cames amb comoditat, per a canviar de postura i per a tindre avantbraços i mans recolzats. Pots utilitzar un coixí o coixí xicotet per a donar suport a la zona lumbar. Si amb la teua cadira els peus no t'arriben al sòl, utilitza reposapeus.
4. El millor és disposar d'un equip fix amb pantalla de l'ordinador i el teclat independent. Recorda que la vora superior de la pantalla ha de coincidir amb la teua visió horitzontal i que és recomanable l'ús de reposacanells.
5. Regula la il·luminació de la pantalla segons la distància a la qual te trobes i la llum de l'espai de treball a casa. No col·loques la pantalla ni d'esquena ni davant de les finestres, evita els reflexos, mantín una distància amb els teus ulls de 40-55 cm i utilitza els ajustos de pantalla.
6. Regula la il·luminació de l’espai de treball a casa. Sempre que siga possible, és preferible una il·luminació natural, que s’ha de complementar amb una artificial quan la primera, per si sola, no garantisca treballar amb suficient llum. Procura que als teus ulls no els done llum directa i, en dies de sol, utilitza cortines o estors per a evitar enlluernaments.
7. Fes pauses que et permeten la recuperació de la fatiga física, postural, visual i mental. Fes pauses de 5 minuts cada hora que permeten descansar els teus ulls, estirar-te i moure't per la casa.
8. Evita l’aïllament i busca companyia. No t'aïlles de companys/es de treball, passareu molts dies sense veure-us. A més de compartir per correu les tasques quotidianes del treball, informa'ls del que fas i informa't del que fan. Connecta't, mantín el contacte amb qui treballes, parlar cada dia per WhatsApp, Skype, Teams o el que preferisques, cuida les teues relacions.
9. Posa una hora d'inici i una hora de fi en la teua jornada laboral. Pensa que treballes a casa i aquest fet pot portar-te a no posar fi a la jornada. La situació particular de cada persona, viure sol o sola, amb fills/filles menors, en parella, amb persones majors, adolescents, etc. necessitarà d'un horari tan ?exible com puga i que permeten les circumstàncies personals i laborals. Ha d'haver-hi un temps per a cada cosa, el dia és llarg i més si no podem eixir de casa. Tens dret a la desconnexió digital.
10. I, sobretot… recorda que eres a casa, en situació excepcional, amb la parella, fills/filles o persones majors… com tu totes confinades. Aquesta situació durarà un temps i serà complicat. Pren-t'ho amb tota l'exigència necessària, però també amb tot l'humor i afecte que pugues.
Aquest virus el parem units
Ho parem si et quedes a casa
Ho parem si et mentalitzes que això no serà fàcil
Ho parem cada vegada que et llaves les mans
Ho parem si ajudes i fas cas als nostres professionals
Ho parem quan confies que eixirem d'això
Serveis per a l'afiliació de CCOO
Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Telèfons: 963 877 040 - 963 877 043
Alonso Pérez 79029
José Segovia 77040
Consuelo Vallés 77043
Ildefonso Pelayo 77043
Julia Benet 77040
Juanjo Escobar (Gandía) 43003
Pepe Mantas (Alcoi) 28428
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Web: http://www.ccoo.upv.es
Twitter: https://twitter.com/ccooupv
Facebook: https://www.facebook.com/ccooupv/
¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO : https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php
.
Lun | Mar | Mié | Jue | Vie | Sáb | Dom |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
| ||
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
utilizamos cookies propias y de terceros por motivos de seguridad, mejorar la experiencia del usuario y conocer sus hábitos de navegación. Si continuas navegando, entendemos que admites nuestra política de cookies.