Escrit de presentació de la campanya (abril 2008)
Terminis per a reclamar

Benvolguda companya / Benvolgut company,

Com potser ja sabreu, un company Titular d’Escola Universitària de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria que havia estat impartint docència en segon cicle demandà a l’administració (en aquest cas la Universitat) perquè pagara la diferència retributiva entre TEU i TU relativa als complements de destinació i específic, ja que estava exercint funcions de Titular d’Universitat. Finalment, a la fi de l’any 2007, i després d’un llarg procés judicial, el Tribunal Suprem ha dictat sentència. En aquesta sentència, el Tribunal Suprem confirma que cap TEU té l’obligació d’impartir docència en segon o tercer cicle i que l’oposició a TEU té com objecte únicament la impartició de docència en els tres primers cursos de l’ensenyament universitari.

En la pàgina web de la secció sindical de CCOO de la UPV (http://www.ccoo.upv.es), apartat (Negociacions PDI) (Junta PDI (documents)) (Sentències sobre els TEUs en 2n cicle) y també en (http://ccoo.webs.upv.es/index.php?option=com_content&task=view&id=542&Itemid=117) es troben les sentències judicials del company de Las Palmas de Gran Canaria, així com un document model per a iniciar el procés de reclamació de les diferències retributives si com a TEU has estat impartint docència en segon i tercer cicle.

La secció sindical de CCOO de la UPV et pot informar sobre els honoraris i les tarifes dels serveis jurídics si vols començar el procediment judicial.

Cal tenir en compte els aspectes següents:

- La diferència retributiva entre un TEU i un TU rau en el complements de destinació i el específic. El sou base no varia.

- El complement de destinació es pot consolidar si s’ocupen funcions de superior categoria durant dos anys. El complement específic no es pot consolidar però existeix dret al seu cobrament mentre s’estan ocupant funcions de TU.

- Es poden reclamar els últims 4 anys.

Una vegada presentada la sol·licitud en el Registre de la Universitat, el termini perquè conteste és de 3 mesos. Si no contesta en aquest termini, en 6 mesos cal començar el contenciós; en cas que la universitat conteste negativament, el procediment és distint, en funció de si posa o no fi a la via administrativa.

En la Secció Sindical de CCOO o l’extensió 77040 us podem informar amb major detall.

Una salutació

Secció Sindical CCOO – UPV

Escrit de presentació de la campanya (abril 2008)
Terminis per a reclamar

Vos adjuntem diverses sentències sobre el reivindicació d'un company canari que ja ha sigut resolta pel Tribunal Suprem.
Escrit resum (desembre del 2007)
Sentència 2004-03-01_Jdo-Conten-Advo-3
Sentència 2004-11-12_de-TSJ-Canarias
Sentència 2007-11-15_de-Tribunal-Suprem

Sentència 2004-10-26_Jdo-Conten-Advo-2
Sentència 2005-11-02_de-TSJ-Canarias

Plataforma Estatal de TEUs

Model de reclamació (en *.pdf)
Model de reclamació (en *.doc)
(per a modificar cada interessada o interessat) a la seua conveniència

Honoraris dels Serveis Jurídics CC.OO.
Tarifes a abonar pels serveis d'assessorament juridic